نروژ و قانون فروش خودروهای پاک

نروژ و قانون فروش خودروهای پاک

پارلمان نروژ هدف جاه‌طلبانه‌ای را ترسیم کرده که طبق آن تمامی خودروهای جدید فروخته شده تا سال 2025 در این کشور از نوع الکتریکی، هیدروژنی یا پلاگین هیبریدی با آلایندگی پایین خواهند بود.

2016_nissan-leaf_intelligent-driving_autonomous-driverless_02

به لطف مشوق‌های گسترده‌ی دولت برای تشویق محلی‌ها به منظور خرید خودروهایی با آلایندگی صفر، مدل‌های الکتریکی 37 درصد فروش بازار خودروهای جدید را تشکیل خواهند داد.

BMW i3 and Volkswagen e-Golf

در میان کلیدی‌ترین روش‌های دست‌یابی به این هدف می‌توان به حذف مالیات‌های واردات، حذف عوارض عبور از جاده‌ها برای مالکان خودروهای الکتریکی و پارک رایگان در مراکز شهر اشاره کرد. علاوه بر این، خودروهایی که آلایندگی بالایی داشته باشند مالیات سنگین‌تری پرداخت خواهند کرد.

Tesla Model S 2016 facelift

از آنجایی که بازار خودروهای الکتریکی در نروژ توسعه می‌یابد، برنامه‌ی مشوق یاد شده به تدریج اصلاح خواهد شد اما پارلمان نروژ باور دارد که رسیدن به هدف فروش 100 درصد خودروهای الکتریکی تا سال 2025 شدنی است.

2017-renault-zoe-uk-0

در پایان سال 2016 حدود 100 هزار خودروی الکتریکی در جاده‌های نروژ تردد کرده و انتظار می‌رود این آمار تا سال 2020 به 250 هزار دستگاه برسد. امید بر این است تا آن زمان دولت یک ایستگاه شارژ برای هر 10 خودرو فراهم کند که برابر با 25 هزار شارژر خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *