ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

در زمینه‌ی قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه اروپا حداقل دو خودروساز به عنوان شرکت‌هایی که نتوانستند این استانداردها را در سال 2015 به دست آورند ذکر خواهند شد. فراری و استون مارتین از دست‌یابی به اهدافی که توسط منطقه اقتصادی اروپا EEA وضع شده ناتوان ماندند و به همین دلیل مجبور خواهند شد جریمه‌های سنگینی را بپردازند.

ferrari-488

طبق گزارش سالانه EEA گفته خودروهای جدید در سال 2015 به ازای هر کیلومتر پیمایش به‌طور متوسط 119.5 گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. این میزان آلایندگی 3.1 درصد کمتر از سال پیش از آن بوده و نشان دهنده‌ی این است که نسبت به هدف 130 گرم در هر کیلومتر 8 درصد جلوتر است. همه‌ی این‌ها خبرهایی خوب هستند.

EEA در خبر خود گفته است:

به منظور برآورده کردن اهداف سال‌های 2020 و 2021 اتحادیه اروپا، آلایندگی متوسط خودروها و ون‌های جدید باید با شتابی مشابه کاهش یابد. اکثر خودروسازها به اهداف اتحادیه در سال 2015 دست یافتند و برخی نیز به خوبی در مسیر دست‌یابی به دیگر اهداف سال‌های آینده قدم برمی‌دارند.

اما درحالی‌که صنعت خودرو در سال 2015 به اهداف تعیین شده دست یافته متأسفانه فراری و استون مارتین ظاهراً نتوانسته‌اند به این هدف‌ها دست پیدا کنند. این دو شرکت سازنده‌ی خودروهای اسپورت مجبور خواهند بود در مجموع حدود 500 هزار یورو جریمه پرداخت کنند.

Aston Martin DB11 Launch. Siena, Italy. July 2016.Photo: Drew Gibson

بر پایه‌ی فرمول‌هایی که آلایندگی اضافی و تعداد خودروهای تولید شده را محاسبه می‌کند، فراری باید 410,760 یورو و استون مارتین 36,370 یورو پرداخت کند.

Peugeot 108

در طیف مقابل این دو شرکت، پژو قرار دارد که در سال 2015 با میزان آلایندگی 104 گرم به ازای هر کیلومتر پاک‌ترین بوده و پس از آن نیز سیتروئن و رنو با آلایندگی 106 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر قرار دارند. تویوتا نیز پس از شرکت‌های یاد شده با آلایندگی 108 گرم در هر کیلومتر قرار گرفته است. جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته (164 گرم در هر کیلومتر) اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *