میاتا چهره عوض می کند

میاتا چهره عوض می کند

نسل چهارم مزدا MX-5 دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد. این رودستر محبوب همچنان به فرم دیفرانسیل عقب دو نفره با سقف تاشو اما با وزنی به مراتب سبکتر از مدلهای فعلی (90 تا 136 کیلوگرم کاهش) بهبود چشمگیری در عملکرد را به نمایش خواهد گذاشت.

2014 Mazda mx-5 miata artists rendering
2014 Mazda mx-5 miata artists rendering

مزدای MX-5 میاتا را می توان پرچم و تابلوی شرکت مزدا دانست. این خودرو با قیمت ارزان، توانست لذت رانندگی را برای طیف وسیعتری از خریداران مخصوصا جوانان به ارمغان آورد. بنابراین نسل آینده این اتومبیل باید با تقویت نقاط قوت آن به حفظ این تصویر کمک کند.
موتور چهار سیلندر کوچک 1.3 لیتری توربوشارژر با توان تقریبی 167 اسب بخار به اندازه مدلهای فعلی و موتورهای بزرگتر، نیرو تولید می کند. فن آوری اسکای اکتیو برای بهبود راندمان و کاهش مصرف سوخت و سبک طراحی زوم-زوم (Zoom-Zoom) برای نمایش چهره ای جدید و جسورانه در میاتای جدید بکار گرفته می شوند. پلتفرم این خودرو با آلفارومئو اسپایدر نیز به اشتراک گذاشته می شود.
برای دیدن این خودرو باید تا اواخر سال 2013 یا اوایل 2014 صبر کرد و البته برای خرید آن نیز باید حدود 25 هزار دلار کنار گذاشت.

2013 Mazda MX-5 Facelift
2013 Mazda MX-5 Facelift

در عین حال آخرین فیس لیفت نسل سوم میاتا که از سال 2006 در خط تولید قرار دارد، بزودی به بازار خواهد آمد. تصاویر مربوط به این فیس لیفت از یک بروشور لو رفته این خودرو منتشر گردیده است. تغییرات قابل مشاهده در چراغهای مه شکن، ورودی هوای روی سپر و کاهش فرم خندان جلوی خودرو خلاصه می شوند. البته باید دید که چه بهبودهایی در عملکرد و راندمان آن انجام گرفته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *