مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در نخستین جمعهٔ سال 1396 و در ایام نوروز و بهار 96، با آرزوی سالی سرشار از سلامتی و برکت برای مخاطبین عزیز پدال و تمامی هم‌وطنان، بار دیگر همراه شما هستیم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته.

3500

ford-focus-rs

این تعدادی است که تاکنون از فورد فوکوس RS در ایالات‌متحده فروخته شده است. این رقم که حدود 500 دستگاه در هرماه است، برای یک هاچ‌بک عملکردی اسپرت با قیمت پایهٔ 36,120 دلار، فروش مناسبی محسوب می‌شود. همچنین فورد می‌گوید که خریداران فوکوس RS عمدتاً به سفارش تریم‌های بالاتر این هاچ‌بک داغ علاقه دارند به‌گونه‌ای که 62 درصد از خریداران این خودرو، پکیج RS2 را با قیمت 2785 دلار برای آن سفارش داده‌اند.

90

subaru-wrx-sti

این درجهٔ شیب دیواره‌ای است که یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفه‌ای با یک دستگاه سوبارو WRX STI روی آن حرکت کرده است. این راننده که Mark Higgins نام داشته و قهرمان مسابقات WRC است، با این سوباروی کاملاً اصلاح‌شده، کاری را به انجام رسانده که تاکنون خودروی دیگری انجام نداده است. وی با این خودروی ژاپنی در مسیری پوشیده از برف در کوه‌های آلپ سوئیس که مخصوص حرکت سورتمه‌ها است به رانندگی پرداخته و بر روی دیواره‌هایی با زاویهٔ 90 درجه حرکت کرده است.

25,000

lucid-air

این مبلغی به دلار است که اگر خواهان خرید یک دستگاه از 255 دستگاه اول خودروی جدید لوسید ایر هستید باید به‌عنوان پیش‌پرداخت یا سپرده بپردازید. قیمت این خودروی تمام الکتریکی از 60 هزار دلار آغاز می‌شود و دارای 400 اسب بخار قدرت و 390 کیلومتر بُرد با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها است؛ اما سری اولیهٔ لوسید ایر که نسخهٔ 255 نام دارد، مجهز به پکیج باطری‌های بزرگ‌تری است که بُردی برابر با 510 کیلومتر و قدرت عظیمی معادل 1000 اسب بخار را ارائه می‌کند. شرکت لوسید هنوز نگفته است که این خودرو دقیقاً چه زمانی به خریداران تحویل داده خواهد شد اما از قبل شنیده‌هایی سال 2019 را زمان این کار عنوان کرده‌اند.

52,370

rover-range_rover_velar

این تفاوت قیمت میان نسخهٔ پایهٔ رنجروور ولار با گران‌ترین نسخهٔ آن به دلار است. هرچند قیمت جدیدترین محصول لندروور از تنها 50,895 دلار آغاز می‌شود اما خریدارانی که شانس خرید یکی از تنها 500 دستگاه نسخهٔ اول یا First Edition ولار را داشته باشند باید مبلغ 103,625 دلار را پرداخت کنند. البته این برچسب قیمتی، نسبتاً عادلانه است چراکه سری اول ولار از بالاترین و مجهزترین تیپ آن بوده و از بسیاری از تجهیزات چون رینگ‌های 22 اینچی، صفحه‌نمایش 12.3 اینچی رنگی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صندلی‌های برقی 20 جهتهٔ جلو و… سود می‌برد. رنجروور ولار از تابستان امسال برای فروش در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

121 میلیون

amelia-island-auction

این ارزش کلی تمامی خودروهایی است که هفتهٔ گذشته در حراجی Amelia Island Concours به فروش رسیدند. مبلغی که به‌طور متوسط برای هر خودرو معادل 552,111 دلار می‌شود. گران‌ترین خودرویی که در این حراجی به فروش رسید، یک دستگاه بوگاتی تایپ 57S کابریولت مدل 1937 با ظاهری خیره‌کننده بود که با قیمت 7.7 میلیون دلار به فروش رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *