مقایسهٔ تصویری رنجروور ولار با رقبا

مقایسهٔ تصویری رنجروور ولار با رقبا

با توجه به گفته‌های لندروور، SUV کاملاً جدید این شرکت یعنی رنجروور ولار برای پُر کردن فضای خالی میان رنجروور اووک و رنجروور اسپرت در نظر گرفته شده است. هرچند این مدل جدید کمی بزرگ‌تر از رقبای خود است اما استایل کوپه مانند ولار آن‌را در کلاس رو به رشد SUVهای کامپکت پریمیوم قرار می‌دهد. کلاسی که در آن خودروهایی چون آئودی Q5، پورشه ماکان و پسرعموی ولار که پلت‌فرم مشترکی هم باهم دارند یعنی جگوار F-Pace وجود دارند. ولار، نمای خشن، خوش‌تیپ و جعبه‌ای شکل رنجروور را در پکیجی شیک و کمی جمع‌وجورتر ادغام کرده است؛ اما آیا به‌اندازهٔ کافی خوب هست که توانایی رقابت با دیگر خودروهای خوش‌چهرهٔ این کلاس را داشته باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در این مطلب مقایسه‌ای تصویری میان رنجروور ولار، پورشه ماکان، آئودی Q5 و جگوار F-Pace انجام داده‌ایم.

3-porsche-macan

3-jaguar-f-pace

3-range-rover-velar

3-audi-q5

جلوپنجرهٔ ذوزنقه شکل ولار در قسمت بالایی بخش جلوی خودرو یعنی همان‌جایی که چراغ‌های جلو قرار دارند نصب شده است. در مقایسه، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ Q5 کل قسمت جلویی آن‌را فراگرفته است درحالی‌که جلوپنجرهٔ بیضی‌شکل F-Pace در ارتفاعی میانه قرار داشته و جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی ماکان نیز در قسمت پایینی نصب شده است.

1-porsche-macan

1-jaguar-f-pace

1-range-rover-velar

1-audi-q5

هرچند پروفیل جانبی ولار و ستون D و شیشهٔ عقب آن بسیار به Q5 شباهت دارد اما فرزند جدید لندروور بر روی پلت‌فرم مشترکی با جگوار F-Pace ساخته شده که فاصلهٔ محوری هردوی آن‌ها 2.87 متر بوده و در بسیاری از قسمت‌ها باهم اشتراک دارند. در مقایسه، ماکان و Q5 سوار بر پلت‌فرمی با فاصلهٔ محوری به ترتیب 2.86 و 2.80 متر هستند.

2-porsche-macan

2-jaguar-f-pace

2-range-rover-velar

2-audi-q5

در نمای عقبی نیز سقف و شیشهٔ عقب ولار بیشترین شیب را در بین این خودروها دارد. سپر عقب نیز شیب بیشتری داشته و بیشتر به سمت بالا کشیده شده است. در این سپر دو سر اگزوز مستطیل شکل بزرگ تعبیه شده‌اند. در این قسمت اما آئودی معمولی‌ترین استایل را دارد درحالی‌که ماکان از طراحی کروی شکلی برخوردار بوده و شیشهٔ عقب F-Pace هم شیب زیادی دارد.

4-porsche-macan

4-jaguar-f-pace

4-range-rover-velar

4-audi-q5

بااین‌حال شما طراحی کدام SUV لوکس اروپایی را بیشتر می‌پسندید؟ البته در این بخش مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3 و آلفارومئو استلویو هم حضور دارند و آن‌ها را هم باید در نظر داشت.

منبع: Motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *