اندکی پس از معرفی پانامرا Turbo S E-Hybrid با مشخصات فنی کم نظیر، کمپانی پورشه نسخه دیگری از پرچمدارلوکس خود را معرفی کرد.
این نسخه که اسپورت توریسمو نام گذاری شده بدنه متفاوتی نسبت به سایر اعضای خانواده پانامرا دارد و تقریبا یک استیشن واگن محسوب می شود.
همانند پانامرای استاندارد، اسپورت توریسمو نیز به آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای کمپانی پورشه از جمله صفحهدیجیتال پشت فرمان، سیستمهای کمکی پیشرفته راننده و اکسل عقب فرمان پذیر مجهز شده است. تمامی مدل های این خودرودارای سیستم چهار چرخ متحرک فعال و سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر نیز خواهند بود.
قسمت بار این خودرو که یکی از تفاوت های اصلی آن با نسخه سدان است، حجمی برابر با 521 لیتر دارد. این رقم 19.8 لیتر بیشتر از پانامرای سدان بوده و در مسافرت ها می توان وسایل و لوازم بیشتری حمل کرد. در صورت خواباندن صندلی های عقب ظرفیت موجود به 1390 لیتر افزایش پیدا می کند.
برای سهولت استفاده از فضای این قسمت، مهندسین پورشه ریل ها و محفظه های مختلفی طراحی کرده اند. با توجه به این ویژگی ها کمپانی پورشه، محصول جدید خود را یک “اتومبیل اسپورت همه فن حریف” توصیف می کند که البته چندان هم بیراه نیست.
مدل های مختلف اسپورت توریسمو با 4 پیشرانه متنوع از جمله یک پیشرانه هیبریدی راهی خیابان ها خواهند شد. طبق انتظار مشتریان اروپایی می توانند همانند نسخه سدان، اسپورت توریسمو را با موتور دیزلی نیز انتخاب کنند.
شتاب 96-0 این خودرو نیز با توجه به مدل آن بین 3.4 الی 5 ثانیه متغیر خواهد بود که برای یک اتومبیل لوکس فول سایز ارقامی فوق العاده به شمار می روند.
طبق برنامه ریزی های پورشه، پانامرا اسپورت توریسمو از اواخر امسال راهی بازار آمریکا خواهد شد. قیمت مدل پایه این خودرو بدون احتساب هزینه های جانبی 96,200 دلار تعیین شده است؛ گران ترین نسخه نیز در قبال 550 اسب بخار قدرت و امکانات رفاهی زیاد، 154,000 دلار از حساب مشتریان ثروتمند کسر خواهد کرد.
شایان ذکر است که پورشه چند روز دیگر از اسپورت توریسمو در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی خواهد کرد.