رونمایی از “سورپرایز الکتریکی” رنو برای نمایشگاه ژنو 2017

رونمایی از “سورپرایز الکتریکی” رنو برای نمایشگاه ژنو 2017

امروزه اگر چه خودروهای هیبریدی سهم بیشتری از بازار خودروهای سبز را در اختیار دارند، اما سرعت رشد خودروهای الکتریکی بسیار زیاد بوده و به نوعی می توان گفت که آینده به آنها تعلق دارد.

به همین جهت اکثر برندهای مطرحبا این روند همسو شده و برنامه هایی را برای تولید خودروهای الکتریکی تدوین کرده اند.

رونمایی از

همانگونه که نیسان خود را برای معرفی نسل بعدی لیف آماده می کند، ظاهرا شریک فرانسوی این کمپانی یعنی رنو نیز قصد دارد از یک خودروی برقی در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی کند.

به همین منظور رنو اخیرا اطلاعیه ای رسمی در این باره منتشر کرده که حاوی دو نکته جالب است. اول اینکه این کمپانی با غرورخود را پرفروش ترین برند خودروهای الکتریکی در اروپا می نامد؛ دوم هم اینکه بزودی رنو یک خودروی برقی کاملا جدید ارایه خواهد کرد.

رونمایی از

تاکنون به غیر از مهندسین رنو هیچ شخص دیگری اطلاعاتی درباره این سورپرایز الکتریکی ندارد، اما شاید با کنار هم قرار دادن سرنخ ها بتوان حدس زد که رنو چه اهدافی در سر دارد.

در دسامبر 2016 بیانیه ای منتشر شد که از برنامه های آتی رنو خبر می داد. در این بیانیه کمپانی فرانسوی اعلام کرده بود که دست به تغییراتی در بخش خودروهای الکتریکی خود زده و کارکنان آن را جابجا خواهد کرد؛ همچنین تولید یک اتومبیل برقی ارزان قیمت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رونمایی از

اگر چه هنوز مشخص نیست سورپرایز الکتریکی رنو در نمایشگاه ژنو نسخه تولیدی خواهد بود یا اساس یک خودروی کانسپت، اما به احتمال زیاد این کمپانی در حال کار بر روی یک خودروی برقی مشابه نیسان لیف است.

رونمایی از

بازار خودروهای الکتریکی در اروپا با ظهور اوپل امپرا (نسخه اروپایی شورولت ولت) و هیوندای آیونیک رقابت سخت تری را به خود دیده و پیروزی در آن برای هر رقیب جدید از جمله سورپرایز الکتریکی رنو امری بسیار دشوار خواهد بود. اما آن چیزی که مشخص است این است که رنو این رقابت را جدی گرفته و قصد دارد سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی را در اختیار بگیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *