معرفی سئات لئون کوپرا به‌روز شده

معرفی سئات لئون کوپرا به‌روز شده

سئات لئون کوپرای جدید دقیقاً خودروی جدیدی نیست اما نسبت به مدل پیشین خود اندکی به‌روز شده است.

seatleoncupra2

لئون کوپرا یکی از تواناترین هاچبک های بازار بوده و سئات هم‌اکنون تنها اندکی آن را بهتر ساخته است به گونه‌ای که قدرت آن از 286 اسب بخار مدل قبلی به 296 اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش 30 واحدی از 350 به 380 نیوتون متر رسیده است.

seatleoncupra3

سئات همچنان لئون کوپرا را با گیربکس 6 سرعته دستی یا نسخه‌ی دوکلاچه و سه فرم متفاوت بدنه (سه درب SC، پنج درب معمولی و نسخه‌ی استیت ST) روانه‌ی بازار می‌کند.

seatleoncupra1

از جمله موارد برجسته‌ی مدل جدید می‌توان به اضافه شدن سیستم تمام چرخ محرک هالدکس به نسخه‌های استیت ST مجهز به گیربکس DSG اشاره کرد. این کشش اضافه شده به همراه فرم بدنه‌ی کاربردی‌تر مطمئناً لئون کوپرای واگن را به یکی از بهترین دلایل ترجیح این خودرو به یک کراس اوور تبدیل می‌کنند.

seatleoncupra6

سئات می‌گوید سیستم چهار چرخ هالدکس در صورت نیاز می‌تواند 100 درصد گشتاور را تنها به یک چرخ منتقل کند. این سیستم به همراه سیستم‌های الکترونیکی کمکی کار می‌کند بنابراین این اجازه را می‌دهد که ترمزها کمتر بکار گرفته شوند و دخالت‌های سیستم‌های کنترل پایداری کاهش یابد.

seatleoncupra4

سئات هنوز مشخصات پرفورمنس خودرو را منتشر نکرده اما سقف سرعت خودرو مثل قبل 250 کیلومتر در ساعت بوده و میزان آلایندگی آن بسته به نوع بدنه از 153 تا 164 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر متغیر است. نسخه‌ی 286 اسب بخاری قبلی قادر بود با گیربکس DSG ظرف 5.7 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد.

seatleoncupra5

ویژگی‌هایی چون DCC، دیفرانسیل الکترونیکی جلو و سیستم فرمان تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در خودرو وجود داشته و البته نباید از به‌روزرسانی‌هایی چون چراغ‌های جلوی تمام LED، تشخیص عابران پیاده و سیستم‌های کمکی اضطراری، سیستم ترافیک سفارشی در مدل‌های مجهز به گیربکس DSG و دو رنگ متالیک جدید (آبی Mystery و قرمز Desire) غافل شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *