معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

نسخه قدرتمند لامبورگینی اوراکان (Huracan) پس از شکارهای متعدد حین انجام آزمایشات، خبرهای مختلف و ثبت رکورد جنجالی در جهنم سبز، سرانجام شب گذشته تنها چند ساعت قبل از رونمایی در نمایشگاه ژنو، به‌صورت رسمی معرفی شد.

huracan performante

این گاو جوان که پرفومانته (Performante) لقب گرفته، قلب 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل تنفس طبیعی (مشابه دیگر مدل‌های اوراکان) دارد که توان و گشتاور آن پس از انجام به‌روزرسانی و تقویت اجزای مختلف به ترتیب به 631 اسب بخار (640 PS) و 600 نیوتون‌متر رسیده است.

huracan performante

در طراحی بیرونی از خودروهای مسابقه‌ای لامبورگینی و مدل دیابلو 30th (نسخه‌ای از دیابلو که برای بزرگداشت سی سالگی کمپانی تولید شد) الهام گرفته‌اند. اگر به درون پیشرانه نگاه کنید، منیفولد برنزی دقیقاً شما را به یاد این نسخه ماندگار خواهد انداخت.

huracan performante

افزایش قوای محرکه (در مقایسه با مدل LP610-4 کوپه) اوراکان را قادر ساخته تا در مدت 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یافته و با بلوغ زمان‌سنج به عدد 8.9 ثانیه از مرز 200 کیلومتر بر ساعت عبور کند که به ترتیب 0.3 و 1 ثانیه بهبود را نشان می‌دهند. سقف سرعت هم روی 325 کیلومتر بر ساعت (202 مایل بر ساعت) ثابت مانده است.

huracan performante

این اعداد و ارقام با تمهیدات مختلفی حاصل شده‌اند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به نسخه جدید سامانه ANIMA که وظیفه کنترل حالت‌های مختلف رانندگی را بر عهده دارد، ورودی هوای بهبود یافته، سامانه اگزوز بازطراحی شده، سوپاپ‌های تیتانیومی جدید و دینامیک بهینه‌سازی شده جریان داخل ورودی و خروجی پیشرانه اشاره کرد. وزن کلی خودرو هم به میزان 40 کیلوگرم (88 پوند) کاهش یافته که به‌خودیِ‌خود پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

2018-lamborghini-huracan-performante-2

ترمزها به نسبت مدل پایه قوی‌تر هستند. پرفورمانته می‌تواند تنها در 31 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به ایست کامل برسد که در مقایسه با اوراکان کوپه 0.9 متر کمتر است.

huracan performante

لامبورگینی همچنین برای فرزند جدید خود نمونه تغییریافته جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار، سامانه تعلیق سفت‌تر، فرمان الکترومکانیکی فعال با تنظیمات جدید، فرمان‌پذیری پویا، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی و سامانه چهار چرخ محرک دائمی بهسازی شده را در نظر گرفته که دست به دست هم داده و عملکردی چشمگیر را برای آن رقم خواهند زد.

2018-lamborghini-huracan-performante-13

2018-lamborghini-huracan-performante-11

2018-lamborghini-huracan-performante-8

داخل اتاق، شِمای کلی تفاوتی با دیگر نسخه‌ها ندارد. آلکانتارای تیره‌رنگ تقریباً تمامی نقاط کابین ازجمله صندلی‌ها (هردو نوع اسپرت و کامفورت) را در بر می‌گیرد. برای قاب خروجی‌های سامانه تهویه، پدال‌های تعویض پشت فرمان، دستگیره درب‌ها و کنسول مرکزی هم از کامپوزیت فورج‌کاری شده بهره گرفته‌اند. نمایشگر تمام دیجیتالی پشت فرمان در هریک از حالات رانندگی خیابانی (Strada)، اسپرت (Sport) و مسابقه‌ای (Corsa) چینش و رنگ متفاوتی به خود می‌گیرد و قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی را دارد. صفحه‌نمایش داشبورد هم وضعیت لحظه‌ای سامانه ALA را به تصویر می‌کشد.

2018-lamborghini-huracan-performante-12

اشاره می‌کنم که امکان شخصی‌سازی این نسخه از طریق برنامه Ad Personam کمپانی برای مشتریان فراهم شده است.

2018-lamborghini-huracan-performante-14

2018-lamborghini-huracan-performante-10

2018-lamborghini-huracan-performante-9

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *