معرفی دونکروورت D8 GTO-RS، برترین سوپراسپرت هلندی

معرفی دونکروورت D8 GTO-RS، برترین سوپراسپرت هلندی

دونکروورت (Donkervoort) برترین تولیدکنندهٔ خودروهای اسپرت در هلند است که مدل D8 مشهورترین محصول آن است. حالا سازندهٔ هلندی از جدیدترین نسخهٔ این سوپراسپرت با نام D8 GTO-RS پرده‌برداری کرده است. قدرت موردنیاز این خودرو همچنان توسط همان پیشرانهٔ 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی تأمین می‌شود که هرچند اعداد رسمی قدرت و آن اعلام نشده‌اند اما دونکروورت گفته است که گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید کرده و حتی وعدهٔ شتاب بهتری را هم داده است.

donkervoort-d8-2016-gto-rs

با توجه به اینکه نسخهٔ استاندارد D8 GTO در 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد، برای این مدل جدید شتاب صفرتاصدی نزدیک به 2.5 ثانیه ممکن به نظر می‌رسد. علاوه بر این، دونکروورت داون‌فورس را هم در D8 GTO-RS بهبود بخشیده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 50 کیلوگرم در محور جلو و 50 کیلوگرم در محور عقب داون‌فورس بیشتری وجود دارد.

donkervoort-d8-2016-gto-rs5

donkervoort-d8-2016-gto-rs3

donkervoort-d8-2016-gto-rs

این دستاورد با طراحی مجدد قسمت جلویی، تعدادی اسپویلرهای کوچک و باله‌های سفارشی به دست آمده است. جالب‌توجه اینکه مقاومت در برابر هوا و آئرودینامیک مدل جدید نیز تا 20 درصد کاهش پیدا کرده که اجازهٔ دستیابی به سرعت‌های بیشتر را به خودرو می‌دهد.

gto-rs-detail_1

gto-rs-detail_3

gto-rs-detail_4

donkervoort-d8gto-rs_3

ارتقاء دیگر D8 GTO-RS شامل تنظیم کامل سیستم ترمز ABS و سیستم کنترل کشش و همچنین یک سیستم تعلیق تجدیدنظر شده می‌شود. درمجموع از این سوپراسپرت دیفرانسیل عقب هلندی 65 دستگاه ساخته خواهد شد که شامل 40 مدل استاندارد، 10 مدل Naked Carbon Edition و 10 مدل Race Edition می‌شود.

donkervoort-d8gto-rs_2

gto-rs-interior_2

gto-rs-interior_3

donkervoort-d8gto-rs_4

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *