معرفی خودروی الکتریکی و موتورسیکلت جدید هوندا در CES

معرفی خودروی الکتریکی و موتورسیکلت جدید هوندا در CES

در سالن نمایشگاه CES در لاس‌وگاس امریکا، هوندا مجموعه‌ای از ایده‌های حمل‌ونقلی جدید را ارائه کرده که احتمالاً در سال‌های آینده آنها را در محصولات این کمپانی خواهیم دید؛ از جمله یک موتورسیکلت که خودش می‌تواند به وضعیت پایداری‌اش رسیدگی کند، یک ابزار جدید هوش‌مصنوعی که موجب بهبود سیستم‌های خودران در اتومبیل‌ها می‌شود و یک وسیله نقلیه شخصی که قطعه‌ای هوشمند از تکنولوژی برای جابجایی است.

honda-riding-assist

اولین ارائه هوندا در نمایشگاه، موتورسیکلتی جدید با تکنولوژی «رایدینگ اسیست» است که برخلاف موتورسیکلت‌های دیگر با قابلیت پایدارشوندگی، بر عملکرد ژیروسکوپ‌ها برای ایجاد یک رانندگی متعادل تکیه ندارد. بلکه هوندا تشخیص داده که ژیروسکوپ‌ها بسیار سنگین هستند و یک تجربه نسبتاً عجیب برای موتورسواران ایجاد می‌کنند. بر این اساس، هوندا بر روی یک تکنولوژی مبتنی بر وسیله نقلیه شخصیِ دیگر این کمپانی، موسوم به UNI-CUB تکیه کرده است؛ سیستمی که با تنظیم زاویه مایل فرمان در جهت حرکت و افزایش زاویه دوشاخه جلو در هنگامی که موتورسوار در مسیر نسبتاً مستقیم رانندگی می‌کند، موجب بهبود پایداری موتورسیکلت می‌شود. [دانلود ویدئو]

ارائه بعدی هوندا، اتومبیل NeuV است که «نیو-وی» خوانده می‌شود و مخفف عبارتی در انگلیسی به معنای «وسیله نقلیه الکتریکی جدید شهری» است. در واقع، کانسپت نیووی تصوّری است که هوندا از آینده اتومبیل‌ها دارد.

honda-neuv-concept-front-three-quarter

بسیاری از خودروهای شخصی در حدود ۹۶ درصد از طول عمر خود را به صورت ساکن و پارک‌شده سپری می‌کنند؛ این ایده‌ای که هسته اصلی کانسپت نیووی را تشکیل می‌دهد. این کانسپت در جستجوی راهی برای ارزش بیشتر خودروهای شخصی، با تبدیل آنها به وسیله برای حمل‌ونقل اشتراکی به صورت اتوماتیک است و در هنگامی که مالک خودرو از آن استفاده نمی‌کند، جابجایی مسافران در مسافت‌های کوتاه و محلی را برعهده می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که شخص در مواقع حضور در محل کارش، از این طریق نیز کسب‌درآمد داشته باشد. مایک تی‌سِی (Mike Tsay)، مدیر طراحی در تحقیقات و توسعه هوندا در امریکا، در این زمینه می‌گوید:

ما نیووی را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که با بهینه‌سازی و بهره‌وری وسیله نقلیه در زمان‌های مُرده، ارزش بیشتری برای مالکش ایجاد کند.

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-5

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-3

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-7

honda-neuv-concept-rear-three-quarter

honda-neuv-concept-features-and-specifications

honda-hazard-prediction

honda

honda-neuv-concept-infographic

هوندا نیووی برای پیشرانه از یک موتور ۵۵ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند و بُرد مسافتش برای هر بار شارژ در حدود ۱۶۰ تا ۳۲۰ کیلومتر است. البته شاید هیچکدام از این کانسپت‌ها به این شکل که در CES معرفی شده‌اند، در خط تولید حضور نیابند، امّا احتمالاً تکنولوژی مورد استفاده در آنها را در وسایل نقلیه هوندا، در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید؛ به‌ویژه در دهه‌های آینده که خودروسازان سرمایه‌گذاری زیادی بر روی خودران‌ها و هوش مصنوعی خواهند داشت.

NeuV

NeuV

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *