معرفی ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک

معرفی ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک

عمدتاً در فصل زمستان یخ و برف دو پوشش غالب جاده‌ها در بسیاری از کشورها است. هرچند استفاده از لاستیک‌های زمستانی بهترین راه‌حل برای افزایش کشش و پایداری خودرو در زمستان است اما کاملاً واضح است که مجهز بودن خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز می‌تواند بسیار به سهولت رانندگی در برف و یخ کمک کند؛ اما نیازی نیست برای داشتن این سیستم پول زیادی خرج کنید چراکه هم‌اکنون خودروهای چهارچرخ محرکی با قیمت پایین هم در بازار وجود دارند. بنابراین در این لیست 10 خودروی جدیدی را معرفی کرده‌ایم که ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرکی هستند که می‌توان امروزه خریداری کرد. قیمت‌های ذکرشده نیز متعلق به ارزان‌ترین تیپ از هر یک از خودروها است که سیستم AWD را ارائه می‌کنند.

سوبارو ایمپرزا سدان قیمت 19,215 دلار

subaru-impreza-sedan

سوبارو بیشتر به ساخت خودروهای چهارچرخ محرک مشهور است (البته به‌جز مدل اسپرت BRZ) بنابراین تعجبی ندارد که محصولات این برند ژاپنی را سه بار در این لیست ببینیم. ایمپرزا ارزان‌ترین مدل در بین این سه خودرو است. به‌تازگی نسل جدید ایمپرزا معرفی شده و در دو نسخۀ سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه شده است. نسل جدید این ماشین روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و تا حد زیادی متحول شده است. ارزان‌ترین تیپ ایمپرزا، نسخهٔ سدان گیربکس دستی آن است اما مطمئناً بسیاری از خریداران علاقه به نسخهٔ اتوماتیک آن دارند؛ بنابراین می‌توان با پرداخت 20,215 دلار یک سوبارو ایمپرزا سدان با گیربکس CVT خریداری کرد. همچنین اگر خواهان نسخهٔ هاچ‌بک این ماشین هستید تنها با 500 دلار بیشتر از نسخهٔ معادل سدان می‌توانید یک دستگاه آن‌را خریداری کنید.

جیپ رنگید قیمت 20,990 دلار

jeep-renegade-2015-02

جیپ با رنگید برای اولین بار به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد درحالی‌که این خودرو هنوز هم تا حد زیادی توانایی‌های یک جیپ را دارد. همچنین جیپ برای رنگید دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت را ارائه کرده است. در نسخهٔ تریل‌هاوک (و قابل سفارش در دیگر تیپ‌ها) جیپ یک سیستم AWD ضریب پایین را ارائه می‌کند که مناسب برای آفرود است؛ اما حتی بدون این سیستم، تیپ‌های دیگر رنگید با سیستم AWD معمولی نیز خودرویی مقرون‌به‌صرفه و توانا هستند. رنگید در نسخهٔ 4×4 با 20 سانتیمتر فاصله از سطح زمین و لاستیک‌های چسبنده، خودرویی مناسبی جهت به رانندگی راحت در زمستان محسوب می‌شود.

جیپ پاتریوت قیمت 21,035 دلار

jeep-patriot

هرچند جیپ پاتریوت به‌زودی با نسل جدید کامپس جایگزین خواهد شد اما این خودرو هنوز هم کراس‌اووری جمع‌وجور، مقرون‌به‌صرفه و توانا است. جنبه‌های مثبت پاترویت این است که 20.5 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته، برای رانندگی در آب‌وهوای زمستانی مناسب است و با دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت ارائه می‌شود؛ اما در جنبه‌های منفی، پاتریوت خودرویی قدیمی و فاقد بسیاری از تکنولوژی‌هایی است که می‌توان در کراس‌اوورهای کامپکت رقیب پیدا کرد. همچنین پاتریوت خودروی نسبتاً تشنه‌ای است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در بزرگراه 8.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

میتسوبیشی لنسر قیمت 21,130 دلار

mitsubishi-lancer

هرچند میتسوبیشی قصد دارد در ماه آگوست تولید میتسوبیشی لنسر را متوقف کند اما هنوز هم می‌توان این خودرو را خریداری کرد و تا آن زمان لنسر یکی از ارزان‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک دنیا است. همچنین نسخهٔ اسپرت اولوشن این خودرو نیز بسیار مشهور بوده و مجهز به سامانهٔ AWD است ولی این سیستم را در نسخه‌های معمولی لنسر هم می‌توان مشاهده کرد. نسخهٔ معمولی این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی است که تنها 170 اسب بخار قدرت دارد. البته میتسوبیشی لنسر در حال حاضر خودرویی قدیمی محسوب می‌شود ولی این هنوز هم راهی منحصربه‌فرد برای داشتن کشش بیشتر در زمستان است.

مزدا CX-3 قیمت 22,110 دلار

mazda-cx3-2016-04

یکی دیگر از کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت این لیست مزدا CX-3 است که بر اساس مزدا 2 ساخته شده است. هرچند CX-3 خودرویی زیبا و با رانندگی لذت‌بخش‌تر از سطح استاندارد دیگر محصولات مزدا است اما اتاق آن بسیار تنگ است. ازاین‌رو، CX-3 فضای بار کمتری از مزدا 3 هاچ‌بک دارد؛ اما بااین‌وجود این ماشین گزینهٔ مقرون‌به‌صرفه‌ای برای آب‌وهوای زمستانی است. در تمامی تیپ‌های این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی تنها یک پیشرانه قابل سفارش است. این موتور از نوع 2 لیتری چهار سیلندر است که 146 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هوندا HR-V قیمت 22,365 دلار

honda-hr-v-2015-03

هوندا نیز با مدل HR-V پا به کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت گذاشته است اما این خودرو فاقد استایل خاص یا رانندگی هیجان‌انگیز است و بیشتر بر کارایی بالا تمرکز داشته است به‌گونه‌ای که HR-V صندوق باری به حجم 656 لیتر دارد. صندوقی که برای چنین ماشین کوچکی بسیار بزرگ است؛ اما هرچند می‌توان نسخهٔ دیفرانسیل جلوی این خودرو را با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی خریداری کرد اما برای داشتن سامانهٔ چهارچرخ محرک باید نمونهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر با گیربکس CVT را خریداری کرد. مصرف سوخت HR-V هم مانند فضای بار آن قابل‌توجه است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر 8.7 لیتر در شهر و 7.5 لیتر سوخت در بزرگراه مصرف می‌کند.

سوبارو XV قیمت 22,570 دلار

subaru-xv-2012-06

XV بر اساس نسل قبلی ایمپرزا ساخته شده اما این خودرو به‌طور خاص برای رفتن به مسیرهای سخت و ناهموار طراحی شده است. XV با سیستم چهارچرخ محرک که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌شود و 22 سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین (در مقایسه با ارتفاع 13 سانتیمتری ایمپرزا از سطح زمین)، بیشتر مناسب حرکت در مسیرهای گل‌ولای و برفی است.

سوبارو لگاسی قیمت 22,815 دلار

subaru-legacy-2015-03

لگاسی یکی از چند سدان متوسطی است که سیستم چهارچرخ محرک را ارائه می‌کند و به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌ترین آنها است که مجهز به چنین سیستمی است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوور اوت‌بک ساخته شده (که با قیمت 26 هزار دلاری‌اش گران‌تر از آنی است که بتوانیم آن‌را در این لیست قرار دهیم) و ازلحاظ قدرت و اندازه یک گام بالاتر از ایمپرزا قرار می‌گیرد. این سدان متوسط ژاپنی در تیپ پایه مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت است که 175 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور دارد و به‌صورت استاندارد به گیربکس CVT مجهز است. البته سوبارو یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر 3.6 لیتری تخت شش سیلندر را هم برای لگاسی ارائه می‌کند که 256 اسب بخار قدرت دارد اما این موتور به‌طور قابل‌توجهی مصرف سوخت بالاتری دارد.

جیپ کامپس قیمت 22,935 دلار

jeep-compass-2014-01

این نسل جدید جیپ کامپس که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد نیست بلکه نسل قبلی آن است که پلت‌فرم مشترکی با پاتریوت که در بالا معرفی شد دارد. هرچند کامپس جدید به‌زودی وارد بازار می‌شود اما در حال حاضر هنوز هم می‌توان نسل قبلی این کراس‌اوور را با قیمت پایین‌تری خریداری کرد. کامپس قدیمی در تریم اسپرت مجهز به سیستم چهارچرخ محرک بوده و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد اما بااین‌حال ما ترجیح می‌دهیم که برای عرضهٔ کامپس جدید صبر کنیم.

نیسان جوک قیمت 23,040 دلار

nissan-juke-2015-04

جوک با طراحی جالب و درعین‌حال عجیب خود، پیش از اینکه محبوبیت و فروش بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت منفجر شود وارد بازار شد. بااین‌حال جوک بعد از شش سال هنوز هم خودرویی عالی است که می‌توان آن‌را در نسخه‌های استاندارد، نیسمو و یا حتی نمونهٔ اسپرت‌تر نیسمو RS خریداری کرد. اگرچه برای این کراس‌اوور کوچک یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی بسیار عالی در دسترس است اما نسخهٔ چهارچرخ محرک آن تنها با گیربکس CVT در کنار یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. البته جوک فضای داخلی چندان جاداری ندارد به‌گونه‌ای که صندوق بار آن فقط 300 لیتر حجم داشته و به دلیل شیب‌دار بودن سقف، فضای سرِ سرنشینان عقبی هم محدود است؛ اما جوک خودروی جذابی به نظر می‌رسد که رانندگی خوبی دارد و سیستم AWD را با قیمت مناسبی ارائه می‌کند. همچنین نیسان فاصلهٔ جوک از سطح زمین را 16.7 سانتیمتر اعلام کرده که ارتفاع مناسبی برای عبور از مسیرهای برفی است.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *