مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

در طول یک سال آینده سوپرمینی های زیادی به بازار خواهند آمد و اولین آن‌ها سیتروئن C3 جدید است. این خودرو چندین و چند سال در سایه‌ی حریفان خود بوده اما سیتروئن تلاش دارد با ارائه‌ی مدل جدید خود نقشی پررنگ‌تر داشته باشد.

c3-group-header

این برند از همان فرمولی که باعث موفقیت C4 شد استفاده کرده بنابراین در این کلاس فشرده C3 قطعاً ویژگی‌های خاص خود را دارد.

این خودرو باید یکی از مدل‌های محبوب یعنی فولکس‌واگن پولو را شکست دهد. پولو به خاطر آسایش، کاربرد برجسته، پیشرانه‌های نرم و استایل هوشمند جایزه‌ی خودروی جدید اتواکسپرس را به خانه برده است. این خودرو یک پکیج کامل است و درحالی‌که سیتروئن روشی متفاوت برای اول شدن را در پیش گرفته، فولکس همان جذابیت و کیفیت همیشگی را ارائه می‌کند.

c3-group-details-196

اما از رقیب دیگر نباید غافل شد. هیوندای i20 تجهیزات زیادی را ارائه کرده و پیشرانه‌ی 1 لیتری توربوی جدید آن که در تست حاضر بود تکنولوژی کافی برای برابری با رقبا را دارد. کدام خودرو بهتر از دو حریف دیگر است؟ با ما باشید تا نتیجه‌ی این مقایسه را بدانید.

شاخ‌به‌شاخ

سیتروئن C3

مدل

سیتروئن C3 Flair PureTech 110

قیمت

15995 پوند

پیشرانه

3 سیلندر 1.2 لیتری توربو 108 اسب بخاری

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت

9.7 ثانیه

مصرف سوخت

6.9 لیتر در هر صد کیلومتر

مالیات جاده‌ای سالانه

20 پوند

c3-4

c3-63

c3-14

c3-13

c3-30

c3-16

c3-56

c3-60

c3-35

c3-25

c3-26

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: اگرچه طراحی این خودرو توجهات را به خود جلب می‌کند اما کیفیت کابین خودرو هنوز در بین بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. هرچند طراحی عجیب اما کاربردی خودرو در بخش بیرونی متمایز است. این خودرو راحت و جادار است.

هیوندای i20

مدل

هیوندای i20 Premium 1.0 T-GDi 120

قیمت

15525 پوند

پیشرانه

3 سیلندر 1 لیتری توربو 118 اسب بخاری

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت

10 ثانیه

مصرف سوخت

6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

مالیات جاده‌ای سالانه

20 پوند

i-20-6

i-20-5

i-20-25

i-20-26

i-20-21

i-20-18

i-20-13

i-20-8

i-20-7

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: خودروی حاضر در تست از رنگ قهوه‌ای متالیک 550 پوندی بهره برده و کابین آن تنها با رنگ خاکستری تیره ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن پولو

مدل

فولکس‌واگن پولو beats 1.2 TSI 90

قیمت

15795 پوند

پیشرانه

4 سیلندر 1.2 لیتری توربو 89 اسب بخاری

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت

10 ثانیه

مصرف سوخت

6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

مالیات جاده‌ای سالانه

20 پوند

polo-7

polo-4

polo-29

polo-30

polo-11

polo-14

polo-15

polo-10

polo-34

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: کابین سفید پولو به همراه جزئیات قرمزرنگ باب میل همه افراد نیست اما سیستم صوتی خودرو با آمپلی 300 واتی جلب توجه می‌کند.

c3-32

i-20-10

polo-32

قضاوت نهایی

polo-1

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن پولو پولو هنوز هم سوپرمینی مورد علاقه‌ی ماست چراکه بهترین ترکیب پرفورمنس، کاربردی بودن، قیمت و راندمان را ارائه می‌کند. این خودرو در بحث سواری و هندلینگ نیز یک سر و گردن بالاتر از سیتروئن C3 قرار می‌گیرد. فضای بار این خودرو کمتر است اما هنوز هم فضای کافی برای اکثر شرایط را دارد. بزرگ‌ترین مزیت پولو این است که بهای خرید ارزانی داشته و کیفیت آن نیز بالاتر است.

c3-1

رتبه‌ی دوم: سیتروئن C3 آلایندگی کم سیتروئن به این معناست که خریداران تجاری بهای معقولی برای این خودرو می‌پردازند اما خریداران شخصی باید با استهلاک و تنزل بهای آن کنار بیایند. این خودرو بهترین سواری را ندارد. سواری خودرو غیرپایدار است. هرچند حس خاص طراحی، کابین جادار و کاربردی بودن برجسته از شاخصه‌های بارزی هستند که سیتروئن را به رقیبی قابل در این کلاس بدل می‌کنند.

i-20-3

رتبه‌ی سوم: هیوندای i20 این خودرو قدرتمند و کاربردی است اما سریع‌تر یا تطبیق‌پذیرتر از رقبا نیست. I20 آلایندگی بیشتری نسبت به رقبا داشته و بنابراین برای اکثر راننده‌ها خودروی گران‌تری خواهد بود زیرا باید مالیات بیشتری بپردازند. همین امر نگاه‌ها را به سوی دیگر رقبا می‌کشاند.

خودرویی که ارزش منتظر ماندن را دارد…

nissan-micra-2017-01

نیسان میکرا Acenta IG-T 90 موعد عرضه: اوایل سال 2017 قیمت: 14995 پوند پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری 89 اسب بخاری همانند C3، میکرای جدید نیز بزرگ‌تر، جادارتر و نرم‌تر از نسل قبلی خود است. این خودرو از همه تکنولوژی‌های هوشمندی سود می‌برد که در رقبای آن می‌بینیم.

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *