مصاحبه سرجیو مارکیونه با نشریه بلومبرگ در حاشیه نمایشگاه ژنو!

مصاحبه سرجیو مارکیونه با نشریه بلومبرگ در حاشیه نمایشگاه ژنو!

سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) مدیرعامل کنونی فیات-کرایسلر (FCA) و فِراری، طی مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ (Bloomberg) در حاشیه نمایشگاه ژنو، به نکات جالب‌توجی پیرامون برنامه‌های آینده اسب سرخ و وضعیت صادرات آن به ایالات‌متحده اشاره کرد.

sergio marchionne
sergio marchionne

بحث “حجم تولید” برای فِراری از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چرا‌که به‌منظور حفظ پرستیژ برند، نباید از حد خاصی بالاتر برود. میزان تولید همیشه باید کمتر از تقاضای موجود در بازار باشد. سوال اصلی مربوط به زمان انتظار برای تحویل خودروهاست. باید بپذیریم که موعد تحویل 18 ماهه کنونی به‌تدریج موجب از دست دادن مشتریانمان خواهد شد. سخت‌ترین قسمت کار همین ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست. ازنظر من موعد 12 ماهه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

Sergio Marchionne
Sergio Marchionne

اگر دست نمایندگی‌ها را باز می‌گذاشتم، ظرفیت سال 2018 هم تکمیل می‌شد!

در همین حال، تصمیم جدید دولت آمریکا مبنی بر وضع مالیات گمرگی 20 درصدی برای خودروها گرچه پیامد منفی زیادی برای مدل‌هایی مثل همین 812 سوپرفَست نخواهد داشت، اما امثال کالیفرنیا T را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. مارکیونه معتقد است محصولاتی که ازنظر جذابیت و گیرایی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند، به دلیل افزایش قیمت فاحش ناشی از عوارض گمرکی با کاهش محبوبیت روبرو خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین اظهار می‌دارد:

امیدوارم مدل‌های تولید محدود ما مشمول این قانون نباشند؛ همیشه در چنین مواقعی یکسری استثنائات برای تولیدکنندگانِ با حجم کم اعمال می‌گردد. قصد ما این نیست که با جمعیت انبوهی از اسب‌های سرکش به خاک آمریکا حمله‌ور شویم!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *