مسیر مسابقات فرمول یک از دریچه چشمان یک راننده [تماشا کنید]

مسیر مسابقات فرمول یک از دریچه چشمان یک راننده [تماشا کنید]

همه ما می دانیم رانندگان مسابقات فرمول یکدر زمره افرادی هستند که سریع ترین عکس العمل ها را در مواجهه با شرایط از خود نشان می دهند. اماسوالی که مطرح می شود این است که مسیر حرکتاز پنجره نگاه این افراد چگونه است؟

برای دریافتن این نکته، شبکه ورزشیSky Sports یک جفت چشمTobii (یا نوعی عینک دنبال کننده) را در اختیارNico Hülkenberg راننده تیم فورس ایندیا قرار داد تا ببیند که راننده ضمن حرکت، چشمانش را معطوف به کدام بخش ها می کند و این کار را برای چه مدتی انجام می دهد.

در ادامه مشخص شد کهبا وجود کوچک بودن نقطه کانونی چشمان این افراد، مغزشان توانمندی بالایی در پردازش اشیائیدارد که حول یکنقطه قرار دارند و می تواند به راحتی خلاء های موجود را پر کند و به همین خاطر است که دورسنج موتور ماشین های مسابقه ای در قالب مجموعه ای لامپ روی فرمان و درست مقابل دیدگان راننده نمایش داده می شود.

در واقع اینکه مکانیزم های نمایش سرعت و دور موتور در داخل دید پیرامونی راننده قرار دارند، مشاهده و زیر نظر گرفتن این فاکتورها را برای آنها ساده تر کرده و باعث می شود که دیگر نیازی به برگرداندن سر خود از مسیر نداشته باشند و در هر لحظه حواسشان به جاده باشد.

البته برخی واکنش های چشمیHülkenberg غیرطبیعی به نظر می آیندوبعضی ازآنها در کمتر از 100 هزارم ثانیه رخ می دهند. نیکو در قسمت هایی از مسیر نظیر کنج ها (پیچ به سمت داخل) هم به تمرکز بیشتری نیاز داشت. بهتر است از زیاده گویی در این باره خودداری کرده و از شما دعوت نماییم که خود پای تماشایویدئو بنشینید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *