مؤسسه تحقیقاتی تویوتا از نخستین اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

مؤسسه تحقیقاتی تویوتا از نخستین اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

مؤسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) در روزهای اخیراز اولین اتومبیل خودران خود رونمایی کرد که یک لکسوس LS 600hL مجهز به LIDAR، رادار و دوربین های متعدد بوده و تجهیزات به کار رفته در آن، رانندگی خودران بدون نیاز مبرم به نقشه های با کیفیت را میسر می کنند.

اتومبیل مذکور بر پایه دو روند تحقیقاتی متفاوت مؤسسه TRI توسعه یافته است: «شوفر» و «گاردین». بنابر اطلاعات موجود، سیستم «شوفر» تا سطح چهارم و پنجم رانندگی خودکار پیش رفته است. در سطح چهارم اتومبیل به مناطق جغرافیایی به خصوصی مانند یک شهر محدود بوده و در سطح پنجم فناوری خودران، رانندگی در تمامی مکان ها بدون محدودیت صورت خواهد گرفت.

از طرف دیگر «گاردین» یک سیستم کمک به راننده است که دائماً محیط پیرامون اتومبیل را پایش کرده و در صورت تشخیص خطرات بالقوه به راننده هشدار داده و در هر کجا لازم باشد برای جلوگیری از تصادف به او کمک می کند.

گفتنی است بنابر عقیده تویوتا، تحقیقات «گاردین» سریع تر از «شوفر» به مرحله نهایی خواهد رسید. هم اکنون فناوری های مشابهی در بسیاری از اتومبیل های امروزی تعبیه شده که به عنوان مثال می توان به «ترمز اورژانسی خودکار» اشاره کرد.

لازم به ذکر است خودروی توسعه یافته بخشی از سرمایه گذاری میلیارد دلاری تویوتا در مؤسسه تحقیقاتی TRI است که در اواخر سال 2015 صورت پذیرفت. هدف از این سرمایه گذاری توسعه فناوری های هوش مصنوعی برای استفاده در اتومبیل های خودران و ربات های یاری دهنده منازل است.

شاید به خواندن این مطالب علاقه مند باشید:

محبوبیت زشت ترین محصول تویوتا در ایران؛ آشوب در بازار خودروهای وارداتی

ژاپن می خواهد تا سال 2030، از هر 5 اتومبیل یکی از آنها خودران باشد

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *