فولکس‌واگن رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ دنیا شد

فولکس‌واگن رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ دنیا شد

با بررسی و تجزیه‌وتحلیل آمار فروش گروه معظم فولکس‌واگن در ماه اکتبر سال گذشته، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این شرکت بتواند به پرفروش‌ترین خودروساز سال 2016 تبدیل گردد. حال با پایان سال 2016 و بررسی آمار فروش سالیانهٔ فولکس‌واگن مشخص شد که این پیش‌بینی اشتباه نبوده و این گروه خودروسازی آلمانی رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال 2016 شد؛ بنابراین فولکس‌واگن پس‌ازاینکه به مدت چهار سال متوالی از این لحاظ در پس تویوتا قرار داشت، سرانجام در سال گذشته تاج بزرگ‌ترین خودروساز دنیا را از این شرکت ژاپنی ربوده و بر سر خود نهاد.

vw-group

به گزارش Automotive News، گروه فولکس‌واگن موفق شده است در سال 2016 تعداد 10.3 میلیون دستگاه خودرو، کامیون و اتوبوس را به فروش برساند که 3.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ اما گروه تویوتا که شامل برندهای لکسوس، دایهاتسو، سایون و هینو می‌شود، سال گذشته 10.2 میلیون دستگاه فروش داشته است که رشد تنها 0.2 درصدی را نسبت به سال 2015 نشان می‌دهد.

toyota

با وجود رسوایی دیزل‌گیت اما بازار چین عاملی کلیدی در پیروزی فولکس‌واگن بر تویوتا بوده است به‌گونه‌ای که سازندهٔ آلمانی به لطف کاهش مالیات توانسته است به فروش بسیار بیشتری نسبت به تویوتا در بازار چین دست پیدا کند. غیرازاین، اظهارات رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده، دونالد ترامپ نیز می‌تواند در فروش محلی تویوتا تأثیرگذار باشد.

volkswagen-phideon-2017-04

یک تحلیلگر و محقق بازار خودرو بنام «Ken Miyao» در این رابطه به Automotive News گفته است:

«ترامپ برای تویوتا خطر بزرگ‌تری نسبت به فولکس‌واگن محسوب می‌شود چراکه سازندهٔ آلمانی بازار کوچکی در ایالات‌متحده دارد اما تویوتا سرمایه‌گذاری تازه‌ای برای ساختهٔ یک کارخانه در مکزیک انجام داده است که حالا با تهدیدات و محدودیت‌هایی از سوی ترامپ مواجه شده است».

volkswagen-atlas-2018-1024-01

علاوه بر این، سال گذشته فروش تویوتا در بازار ایالات‌متحده کاهش یافته است که دلیل عمدهٔ آن تقاضای پایین برای پرفروش‌ترین محصولش در این کشور یعنی کمری بوده است. البته نسل جدید کمری ماه گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 رونمایی شد و برای فروش از تابستان امسال عرضه خواهد شد که به بازگرداندن شرایط قبلی تویوتا در بازار آمریکا کمک خواهد کرد.

toyota-camry-2018-02

یک تحلیلگر دیگر بنام «Sascha Gommel» نیز اضافه کرده است:

«فروش بازار ایالات‌متحده مشخص خواهد کرد که آیا فولکس‌واگن می‌تواند همچنان امسال هم به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا باقی بماند یا نه. اگر بازار چین و اروپا همچنان بدون رشد چندانی باقی بمانند و فروش بازار ایالات‌متحده هم کاهش پیدا کند، من انتظار دارم که فولکس‌واگن در سال 2017 هم کماکان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا لقب گیرد چراکه تویوتا از کاهش فروش بازار ایالات‌متحده ضرر بیشتری خواهد کرد».

volkswagen-63

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *