فراخوان لامبورگینی آونتادور به خاطر آتش‌سوزی احتمالی پیشرانه

فراخوان لامبورگینی آونتادور به خاطر آتش‌سوزی احتمالی پیشرانه

مالکان لامبورگینی آونتادورهای مدل 2012 تا 2017 در آمریکا باید هر چه زودتر به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنند. این فراخوان تعداد 1453 دستگاه آونتادور را تحت تاثیر قرار داده است.

Lamborghini-Aventador-Miura-Homage-Special-Edition-front-three-quarter-03

طبق گفته‌های NHTSA این فراخوان دربردارنده‌ی مدل‌های تولید محدود Anniversario، Miura Homage، Pirelli Edition و Super Veloce نیز هست زیرا آن‌ها از قطعات مشتق شده از آونتادور استفاده می‌کنند. همچنین مدل‌های وننو کوپه و رودستر نیز باید به نمایندگی‌های لامبورگینی مراجعه کنند.

2016 Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce

در گزارش لامبورگینی به NHTSA آمده است:

در مواردی که باک سوخت بیش از حد پر شود و همچنین در شرایط هندلینگ خاص، بنزین می‌تواند روی کنیستر کربن ریخته شود.

این مشکل می‌تواند باعث از کار افتادن سوپاپ‌های تصفیه شود. متعاقب این امر دورهای بالای پیشرانه به‌صورت درجا می‌تواند باعث تماس بخار بنزین با گازهای داغ اگزوز شود. اگر این موضوع مخصوصاً با سیستم‌های اگزوز افترمارکتی تأیید نشده همراه شود احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

Lamborghini Aventador LP 700-4 Pirelli Edition

لامبورگینی اولین نشانه‌های این مشکل را در سال 2015 دریافت کرد. در آن زمان خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه پس از خاموش کردن پیشرانه دیده شده که کنیستر کربن سیستم تبخیری آلاینده‌ها با بنزین اشباع شده است. در ماه مارس 2016 کمپانی همچنین خبرهایی مبنی بر ذوب شدن چراغ‌ها و شبکه‌ی عقب دریافت نمود.

2014 Lamborghini Aventador LP720-4 50-Anniversario

نمایندگی‌های شرکت با ارتقای سیستم تبخیری آلایندگی باک سوخت این موضوع را رفع خواهند کرد. با اضافه کردن سوپاپ تصفیه‌ی بهتر و سوپاپی جدید برای جلوگیری از پر شدن بیش‌ازحد باک از این مشکل جلوگیری خواهد شد. این فراخوان از 24 فوریه آغاز می‌شود.

2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV

لامبورگینی خیلی با فراخوان آشنا نیست. کمپانی تنها یک فراخوان دیگر برای آونتادور داشته است. در سال 2012 لامبورگینی مجبور شد 144 دستگاه از این خودرو را به خاطر عدم توانایی در تنظیم چراغ‌های جلو فراخوان کند. تاکنون فراخوانی برای مدل اوراکان اعلام نشده است.

aventador

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *