غول‌ها اسپرت می‌شوند! پکیج RST برای شورلت تاهو و سابربن

غول‌ها اسپرت می‌شوند! پکیج RST برای شورلت تاهو و سابربن

مدل‌های تاهو و سابربن SUVهای غول‌پیکر و فول سایز شورولت هستند که پکیج‌های مختلفی چون رالی، ردلاین و نیمه‌شب (Midnight) برای آن‌ها ارائه می‌شود و بنابراین از لحاظ پکیج‌های ظاهری هیچ کمبودی ندارند. حال شورولت پکیج جدیدی را بنام RST برای تاهو و سابربن ارائه کرده که یک پکیج اسپرت است؛ اما این کیت RST فقط یک تریم اسپرت ظاهری نیست و تغییرات بیشتری را در این دو SUV اعمال کرده است. مطمئناً در این پکیج اسپرت موارد ضروری مانند رینگ‌های بزرگ و عناصر ظاهری مشکی‌رنگ وجود دارند اما RST موارد دیگری را هم به همراه دارد.

chevrolet-tahoe-2018-rst-01

در این پکیج اسپرت برای هر دو مدل تاهو و سابربن یک سیستم اگزوز جدید Borla ارائه شده است که نه‌تنها وعدهٔ صدای بهتر را داده است بلکه 28 درصد جریان اگزوز بهتری را هم فراهم می‌کند که درنتیجه موجب افزایش 7 تا 10 اسب بخار قدرت می‌گردد. علاوه بر این، برای ترمزهای جلو هم کالیپرهای شش پیستونهٔ قرمزرنگ برمبو در نظر گرفته شده که روی دیسک‌های غول‌پیکر 16 اینچی قرار می‌گیرند.

chevrolet-tahoe_rst-2018-1024-06

chevrolet-tahoe_rst-2018-1024-07

اما غیر از این‌ها، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، پکیج RST در ظاهر نیز با انجام تغییرات جامعی، نمای اسپرتی را نیز به تاهو و سابربن بخشیده است. این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ مشکی براق با قاب همرنگ بدنه، ریل‌های سقف مشکی‌رنگ، آرم‌های سفارشی و رینگ‌های اسپرت 22 اینچی با لاستیک‌های بریجستون می‌شود. تا اینجا تمامی این ویژگی‌ها مشترکاً برای هر دو مدل تاهو و سابربن ارائه شده است؛ اما فقط برای تاهو RST یک پکیج عملکردی سفارشی هم در نظر گرفته شده است که شامل پیشرانهٔ قدرتمندتر 6.2 لیتری می‌شود.

chevrolet-tahoe-rst-2

chevrolet-tahoe-rst-3

chevrolet-tahoe-rst-1

احتمالاً اطلاع دارید که خانوادهٔ SUVهای فول سایز جنرال موتورز شامل مدل‌های شورولت تاهو، شورولت سابربن، جی‌ام‌سی یوکان، جی‌ام‌سی یوکان دنالی و کادیلاک اسکالید می‌شود. تا پیش‌ازاین، برای مدل‌های تاهو، سابربن و یوکان که اعضای ارزان‌قیمت‌تر این خانوادهٔ محسوب می‌شوند، یک پیشرانهٔ 5.3 لیتری V8 با 355 اسب بخار قدرت ارائه می‌شد و فقط دو عضو لوکس خانواده یعنی یوکان دنالی و اسکالید با پیشرانهٔ قوی‌تر 6.2 لیتری V8 متعلق به شورولت کوروت عرضه می‌شدند.

chevrolet-tahoe_rst-2018-1024-03

اما حالا در این پکیج عملکردی قابل سفارش برای تاهو RST، این موتور برای تاهو هم در دسترس است. این نیروگاه 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو صرفاً توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال یافته و تاهو RST را به یک موشک غول‌پیکر سه ردیفهٔ بدنه روی شاسی تبدیل می‌کند که می‌تواند در تنها 5.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. عددی که برای خودرویی با بیش از 2.6 تن وزن شگفت‌آور است.

chevrolet-tahoe_rst-2018-1024-05

اما این پکیج عملکردی سفارشی، غیر از پیشرانه، سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز را هم به تاهو RST اضافه می‌کند که این یعنی رفتار جاده‌ای و کیفیت سواری این SUV فول سایز اسپرت نیز عالی خواهد بود. این در حالی است که تاهو RST می‌تواند تا نزدیک به 4 تن بار را هم یدک بکشد؛ اما خبر بد اینکه شورولت این پکیج عملکردی را فقط برای تاهو در نظر گرفته و آن‌را برای بزرگ‌ترین فرزندش یعنی سابربن ارائه نمی‌کند. البته مطمئناً سابربن RST هم مانند تاهو به سیستم اگزوز جدید، رینگ‌های اسپرت و تغییرات ظاهری مجهز خواهد بود اما ارتقاء عملکرد نخواهد داشت.

chevrolet-tahoe-2018-rst-02

بنابراین، هرچند این پکیج اسپرت RST برای هر دو مدل تاهو و سابربن ارائه شده است اما در سابربن فقط شامل تریم اسپرت بیرونی و سیستم اگزوز جدید می‌شود درحالی‌که در تاهو با ارائهٔ پیشرانهٔ 6.2 لیتری، ارتقاء عملکرد را هم به همراه دارد. بدین ترتیب شورولت تاهو RST به رقیب بسیار سرسختی برای دوج دورانگو SRT تبدیل خواهد شد. تاهو و سابربن RST در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد و قیمت آن‌ها نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

chevrolet-tahoe-rst-4

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *