شیفتر دنده عجیب‌وغریب جی‌ام‌سی تراین

شیفتر دنده عجیب‌وغریب جی‌ام‌سی تراین

راه‌حلی پیچیده برای مشکلی که وجود ندارد!
چند روز پیش نسل دوم جی‌ام‌سی تراین در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. در کل با خودرویی خوب و مناسب طرف هستیم و مطمئنیم که خودرویی پرفروش خواهد بود. مشکل این است که ما فوراً با دکمه‌های انتخاب دنده‌ی بی‌معنی خودرو به مشکل برخورد کردیم. این دکمه‌ها راه‌حلی برای مشکلی هستند که وجود نداشته و اشتباهی فاحش در محصولی مناسب محسوب می‌شوند.

2018-gmc-terrain-shifter

پانل انتخاب دنده که در پانلی زیر کنترل‌های سیستم تهویه قرار گرفته دارای دکمه‌های پارک، خلاص و دنده‌عقب و حرکت است. بالا و پایین دکمه‌ی Low نیز دکمه‌های مثبت و منفی برای تغییر دستی دنده‌ها قرار دارند که به‌صورت دیوانه‌واری تا حد ممکن دور از دسترس راننده هستند! کدام طراح نابغه‌ای این تغییر را ایجاد کرده است؟!

gmc-terrain-2018-1024-09

جی‌ام‌سی و دیگر شرکت‌ها (فیات-کرایسلر، فورد و لینکلن) در حال استفاده از شیفترهای الکترونیکی و دکمه‌ای هستند زیرا این شیفترها باعث افزایش فضا در کنسول مرکزی می‌شود. ما هفته‌ی پیش با لینکلن MKZ جدید رانندگی کردیم و به خاطر اینکه دکمه‌های تعویض دنده‌ی این خودرو در سمت چپ صفحه لمسی قرار گرفته بودند محفظه‌هایی در زیر کنسول ایجاد شده بود. ما این موضوع را فراموش کرده و از دکمه‌ها استفاده نکردیم.

gmc-terrain-2018-1024-08

چه اتفاقی می‌افتد اگر شما در حال رانندگی باشید و کودکی یک دکمه را فشار دهد؟ چند سال دیگر که نوشته‌های روی این دکمه‌ها محو شوند چقدر منظره‌ی زشتی ایجاد خواهد شد؛ اما ورای این سوالات، سؤال اصلی ما این است که چرا؟ چرا چیزی را تعمیر کنیم که نشکسته است؟ چرا عمل ساده‌ی تعویض دنده را این‌گونه پیچیده می‌کنیم؟ و هزاران چرای دیگر که پاسخ آن را به شما عزیزان واگذار می‌کنیم…

gmc-terrain-2018-1600-06

gmc-terrain-2018-1600-02

2018-gmc-terrain-detroit-2017-02

2018-gmc-terrain-detroit-2017-01

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *