سه خودروی جدید GAC در دیترویت

سه خودروی جدید GAC در دیترویت

آستون مارتین، پورشه و تسلا شاید از نمایشگاه اتومبیل دیترویت کناره‌گیری کرده باشند، ولی این کمپانی گوانگ‌ژو اتومبیل گروپ (GAC) است که می‌خواهد در روزهای آینده، سه مدل خودروی جدید در دیترویت معرفی کند.

gac-motor-gs8-trumpchi-moving

«GAC موتور» کمپانی‌ای است که پایگاه آن در چین است و سال‌های زیادی است که به فروش محصولاتی چون «ترامپچی» و «گونو» می‌پردازد. GAC مدل ترامپچی را در نمایشگاه اتومبیل گوانگ‌ژو در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده است.

gac-motor-gs8-trumpchi

این خودروساز چینی قصد دارد که در دیترویت از‌ آخرین نسخه ترامپچی با عنوان GS7 رونمایی کند؛ یک شاسی‌بلند متوسط که شباهت زیادی به GS8 دارد، امّا ابعادش کوچکتر است و به جای ۷ صندلی، از یک طرح ۵ سرنشینه در آن استفاده شده است. گفته می‌شود که این مدل جدید از یک موتور توربوی «2.0T سری G» برای پیشرانه استفاده خواهد کرد.

GAC Trumpchi GS8 SUV

GAC در همین حال از یک کانسپت کراس‌اور هیبریدی با عنوان «اِن‌اسپیریت» و همین‌طور مدل الکتریکی GE3 پرده‌برداری خواهد کرد. این کمپانی در نمایشگاه امسال دیترویت، برای اولین بار از صحن اصلی نمایشگاه برای عرضه محصولاتش استفاده می‌کند؛ جایی که بزرگانی چون لکسس، تویوتا و ولوو، و البته تازه‌واردان دیگری چون «پیکسار» و «ولترون موتورز» نیز حاضر هستند. فنگ زینگیا (Feng Xingya)، مدیر ارشد GAC در نشست خبری در این رابطه می‌گوید:

بسیار خرسندیم که شاسی‌بلند میان‌سایز GS7 را در جلوی چشمان مخاطبان جهانی در دیترویت معرفی خواهیم کرد. همچنین در مورد مدل‌های جدید هیبریدی و الکتریکی‌مان واقعاً هیجان‌زده هستیم.

به گفته GAC، اِن‌اسپیریت یک کانسپت کراس‌اور پلاگین هیبرید است که برای جلب توجه خریداران «نسل هزاره» بازار خودرو طراحی شده است؛‌ نسلی که از طبیعت متفاوت هیبریدی‌ها لذت می‌برد. به علاوه، این کانسپت، ترکیبی از بهترین المان‌های سدان، شاسی‌بلند و کانورتیبل را در کنار یکدیگر دارد و در نتیجه، حداکثر لذت و آزادیِ عمل را در رانندگی فراهم می‌کند.

gac-trumpchi-gs8

همچنین این خودروساز «دولتی» چینی، قرار است که یک مدل جدید تمام‌الکتریکی نیز در دیترویت معرفی کند. GE3 خودرویی است که به گفته کمپانی سازنده‌اش، می‌تواند مسافتی در حدود ۳۰۹ کیلومتر را با یک شارژ کامل طی کند. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید مهندسی‌شده GAC ساخته می‌شود که «با شارژ سریع DC و شارژ با سرعت کمتر AC هماهنگ است».

teaser-for-trumpchi-gs7-debuting-at-2017-detroit

البته هنوز قیمت و جزئیات دیگر این مدل‌ها اعلام نشده و احتمال می‌رود که در روزهای برگزاری نمایشگاه دیترویت، خبرهای بیشتری از آنها منتشر شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *