سامسونگ در پی تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده چیپ های پردازشی برای اتومبیل های خودران

سامسونگ در پی تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده چیپ های پردازشی برای اتومبیل های خودران

گویا سامسونگ یک فرصت تجاری ناب را یافته که تا کنون چندان به آن پرداخته نشده است. به نقل از یک خبرگزاری کره ای، این شرکت به سرعت تصمیم دارد تبدیل به بزرگترین سازنده چیپ های مخصوص اتومبیل های هوشمند شود.

خبرگزاری «Korea Herald» امروز گزارش می دهد که سامسونگ یک تیم برای این منظور تشکیل داده تا با سرعت هر چه بیشتر فناوری های مربوطه را به پیش رانده و به نتایج دلخواه دست پیدا کنند. منبع یاد شده همچنین بیان می کند سامسونگ برخی از مهندسان کنونی اش که در بخش های دیگر مشغول کار بوده اند را وارد این پروژه کرده است.

تیم مربوط به توسعه چیپ اتومبیل هوشمند در سامسونگ در بخش نیمه هادی این شرکت جای گرفته و زیر نظر سه مدیر عامل کمپانی مذکور فعالیت خواهد کرد.

سامسونگ همین حالا از تکنولوژی های خود در امر باتری، استفاده ای ابزاری کرده و آنها را به شرکت های خودروساز آلمانی می فروشد. برای مثال، BMW اکنون در باتری خودروی i3 از تکنولوژی سامسونگ بهره می گیرد و به زودی قرار است شرکت آئودی نیز به این لیست افزوده شود.

لازم به ذکر است که کره ای ها در خصوص ساختن خودروی هوشمند اقدام ویژه ای نداشته اند و اکنون برای ورود به این حوزه، اندکی دیر شده است. در حال حاضر شرکت هایی نظیر گوگل، تسلا و سایر کمپانی های شناخته شده ی آلمانی در تلاش هستند تا پیش از سال ۲۰۲۰، خودروهای کاملا مستقل از راننده ی خود را به بازار عرضه کنند و در این بین مراحل ابتدایی توسعه را نیز انجام داده اند. بر همین اساس است که اکنون شرکت سامسونگ بیشتر می خواهد در نقش تامین کننده اصلی چیپ برای تمام خودروهای هوشمند ایفای نقش کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *