رانا و دنا می آیند

رانا و دنا می آیند

ikco dena

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد، با اتمام ساخت قالب ها و تجهیز خطوط تولید دنا، تولید آزمایشی این محصول بهمن ماه امسال آغاز می شود. در تولید آزمایشی که نزدیک به سه ماه به طول می انجامد، بین 30 تا 40 دستگاه برای انجام آزمون های مختلف تولید می شود. وی افزود: برخی از این آزمون ها که به تجاری سازی و تامین استانداردها اختصاص دارد، در ایران و برخی در مراکز معتبر خارجی انجام می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تامین تمامی قطعات و مجموعه های دنا در داخل ایران خبر داد و گفت: این محصول با موتور ای اف 7 و تامین استاندارد یورو 4، در بازار جهانی نیز عرضه خواهد شد.

مهندس نجم الدین اضافه کرد: قالب های خطوط تولید دنا شامل 62 قالب برای 16 قطعه اصلی بدنه، توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو طراحی و تولید شده که در مقایسه با تامین از خارج، هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی دارد.

ikco dena

وی افزود: دنا بر روی پلتفرم ایرانی و در کلاس ابعادی D، در دو گونه LX با موتور EF7 گاز سوز و ELX با موتور EF7 بنزینی معمولی و توربوشارژ عرضه می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در سال های 91 و 92 به ترتیب 35 هزار و 80 هزار دستگاه و از سال 94 تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول تولید می شود که بسته به شرایط بازار ممکن است افزایش یابد.

مهندس نجم الدین تعداد صادرات دنا را سالانه 15 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: کشورهای مشترک المنافع، روسیه، ترکیه و شرق اروپا، منطقه خلیج فارس، آفریقا و شرق آسیا، مهم ترین بازارهای صادراتی دنا خواهد بود.

جواد نجم الدین درباره زمان عرضه خودرو تازه طراحی شده رانا به بازار گفت: این خودرو حداکثر تا قبل از پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد. و قیمت ابتدایی آن 11.5 میلیون تعیین شده است ولی طبعا همانند دیگر خودروها تابع بازار روز خواهد بود و پس از مدتی قیمت آن افزایش می یابد (واقعا صداقتش ما رو کشته). مدیر عامل شرکت ایران خودرو به قیمت خودرو تندرو 90 اشاره کرد و گفت: این خودرو نیز با قیمت پایین وارد بازار شد ولی بعدها قیمت آن افزایش یافت.

Iran Khodro Runna

در سال جاری قراراست 15 هزار دستگاه خودرو رانا روانه بازار شود که این میزان طی سال های آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

Iran Khodro Runna

خودرو رانا از موتور 1600سی سی و استاندارد زیست محیطی یورو 4 بهره مند است که درآینده موتور EF7 و دیزل به سبد قوای محرکه این خودرو اضافه می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *