خیزش فراری در سرزمین کانگوروها

خیزش فراری در سرزمین کانگوروها

فراری همان‌طور که در تمرینات پیش فصل نشان داده بود بسیار زهردار نشان داد و پس از سال‌ها، یک شروع رؤیایی را به نمایش گذاشت. سباستین فتل در اولین مسابقه فصل فرمول یک در استرالیا بسیار باشکوه ظاهر شد و یک پیروزی ارزشمند و روحیه‌ساز را برای فراری به ارمغان آورد.

sebastian-vettel-01

ورشتاپن، راننده تیم ردبول یکی از عواملی بود که باعث عقب افتادن لوئیس همیلتون از سباستین فتل بود. او همیلتون را که چند دور زودتر پیت‌استاپ کرده بود در پشت سر خود نگاه داشت تا سباستین فتل در دور 24 و جلوی هر دوی آن‌ها از پیت لین خارج شود و برتری همیلتون را از وی بگیرد. البته استراتژی تیم مرسدس نیز به همراه مشکلات فنی خودرو و تایرها نیز در عقب افتادن مرسدس‌ها بی‌تأثیر نبود. با این وجود این رانندگی بدون نقص و عالی فتل بود که او را با اقتدار در صدر قرار داد.

vettel-beats-hamilton-to-win-australian-gp

والتری بوتاس، راننده جوان و جدید مرسدس نیز که جانشین نیکو رزبرگ قهرمان شده، امیدوارکننده نشان داد و همان‌طور که از خط سوم مسابقه را آغاز کرده بود، توانست دورهای بسیار سریعی را زده و در نهایت هم در رتبه سوم مسابقه را به پایان برد.

race-winner

خودروهای ردبول نیز که سیستم تعلیق آنها برای این مسابقه مورد بازنگری قرار گرفته بود، نتوانستند درخششی داشته باشند. دنیل ریکاردو که از همان ابتدا مشکل گیربکس داشت، نتوانست مسابقه را به همراه سایرین آغاز کند و با دو دور تأخیر مسابقه را از نقطه پیت لین شروع کرد اما به علت مشکل فنی در دور 29 از مسابقه خارج شد. جنگ رایکونن و ورشتاپن برای کسب مقام چهارمی نیز به سود رایکونن تمام شد. فاصله رایکونن با فتل از نظر زمانی به 22.392 ثانیه رسید که به نوبه خود جالب توجه است.

result

drivers

constructor

آیا فتل یک خیزش جدید را برای فراری در این فصل آغاز کرده است؟ هنوز برای قضاوت در مورد مسابقات این فصل یا پیش‌بینی افول مرسدس و پیروزی سایر تیم‌ها بسیار زود است. اما امیدواریم شاهد یک فصل هیجان‌انگیز و با رقابت‌هایی تماشایی باشیم.

sebastian-vettel-01

raikkonen

ricciardo-01

kimi-raikkonen

hamilton-02

sebastian-vettel-02

lewis-hamilton-01

vettel-02

sebastian-vettel

max-verstappen

lewis-hamilton

lewis-hamilton-02

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *