خودروی اسپورت تاتاموتورز در راه ژنو

خودروی اسپورت تاتاموتورز در راه ژنو

تاتاموتورز که اکثراً با خودروی شهری بسیار ارزان نانو شناخته می‌شود و البته مالک جگوار لندروور نیز به شمار می‌رود، در نمایشگاه خودروی ژنو از خودروی اسپورت دونفره‌ی خود رونمایی خواهد کرد.
این خودروی جدید که با زیربرند جدید کمپانی عرضه خواهد شد. این زیربرند که Tamo نام دارد مکانی برای تولید محصولات خلاقانه‌تر این کمپانی هندی به حساب می‌آید.

tamo

کمپانی در کنفرانسی خبری گفته است:

Tamo به عنوان یک پلتفرم باز برای شبکه‌ای از شرکت‌های استارت آپ و تکنولوژی جهانی عمل خواهد کرد تا بتواند به نوآوری‌ها و راه‌حل‌هایی برای طراحی جذاب‌تر محصولات آینده‌ی خود دسترسی داشته باشد

اولین محصول Tamo یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط و دونفره خواهد بود. این خودرو که با کد Futuro شناخته می‌شود یک مدل راهگشا و مهم برای این برند خواهد بود. تولید این خودرو تنها به 250 دستگاه محدود خواهد بود و انتظار می‌رود فروش آن از اواسط سال 2018 شروع شود.

tata-tamo-car

اگرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره خودرو وجود ندارد اما منابع داخلی کمپانی می‌گویند که خودروی اسپورت Tamo از پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربو با قدرت حدود 180 اسب بخار سود خواهد برد که شاید زیاد به نظر نرسد اما با توجه به هدف‌گذاری وزن زیر 800 کیلوگرمی می‌توان این خروجی را خوب در نظر گرفت.

به منظور دست‌یابی به چنین هدفی تاتا از پلاستیک‌های کامپوزیت و آلومینیوم در ساختار خودرو استفاده خواهد کرد. به دلیل هزینه‌های بالا از فیبرکربن استفاده نخواهد شد. این خودرو طراحی خود تاتا بوده اما همان منابع خبری گفته‌اند که مارچلو گاندینی در پشت‌صحنه ساخت شاسی مدل اسپورت کمپانی حضور دارد.

دونفره، پیشرانه وسط و سبک‌وزن؟ به نظر می‌رسد تاتا می‌خواهد رقیبی برای لوتوس الیزه بسازد…

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *