حراج دو آستون‌مارتین‌ زاگاتو

حراج دو آستون‌مارتین‌ زاگاتو

دو دستگاه آستون‌مارتین طراحی شده توسط زاگاتو به حراج گذاشته شده‌اند

سابقهٔ همکاری آستون‌مارتین و زاگاتو بسیار طولانی بوده و به دههٔ 1960 بازمی‌گردد که این دو شرکت برای اولین بار در ساخت مدل DB4 GTZ با یکدیگر همکاری کردند. از آن زمان تابه‌حال مجموعه‌ای از خودروهای آستون‌مارتین به‌صورت خاص و ویژه توسط زاگاتو طراحی شده‌اند که ویژگی طراحی دو حباب مانند سقف و شیشهٔ عقب در تمامی آن‌ها وجود داشته و به سنت یا امضای طراحی در آن‌ها تبدیل شده است.

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero2

در سال 2012 به مناسبت جشن سالگرد 50 سالگی مدل DB4 GT Zagato، زاگاتو مدلی بنام V12 Zagato را معرفی کرد که بر اساس آستون‌مارتین ونتیج V12 ساخته شده بود و در تعداد بسیار محدودی تولید شد. برای ساخت بدنهٔ آلومینیومی هر یک دستگاه از V12 Zagato وقت و سرمایهٔ فوق‌العادهٔ 2000 ساعت نفر صرف می‌شد که درواقع پنج برابر بیشتر از نسخهٔ استاندارد بود. از این خودرو که مجهز به یک پیشرانهٔ 5.9 لیتری V12 با 510 اسب بخار قدرت است، تنها 65 دستگاه ساخته شده است.

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero3

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero5

آستون‌مارتین V12 زاگاتو به دلیل تولید بسیار محدود کلاً خودروی خاصی محسوب می‌شود اما حالا یک دستگاه از این خودرو با شماره شاسی 31235 به حراج گذاشته شده است که کمی خاص‌تر از دیگر همنوعان خود است چراکه همزمان با ورود مدیرعامل خلاق آستون‌مارتین «مارک رایشمن» به این شرکت، به دنیا آمده است. علاوه بر این، این V12 زاگاتو، «No Zero» یا شماره صفر لقب دارد که این امر از طریق یک پلاک نصب‌شده روی موتور به همراه یک کلید فانتزی با آرم Z حک‌شده روی آن مشخص است. این آستون‌مارتین V12 زاگاتو شماره صفر در حراجی RM Sotheby به حراج گذاشته خواهد شد و قیمت آن بین 625 تا 675 هزار یورو برآورد شده است.

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero7

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero6

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero8

2012-aston-martin-v12-zagato-no-zero4

همچنین غیرازاین، یک آستون‌مارتین زاگاتوی دیگر هم به حراج گذاشته شده است. این مدل یک DB7 زاگاتو مدل 2003 به شماره شاسی 700001 بوده و اولین نمونه از 99 دستگاهی است که در کل از این خودرو ساخته شده است. پروژهٔ ساخت این خودرو در ابتدا بر اساس شاسی کوتاه شدهٔ یک DB7 GT آغاز شده و پس‌ازآن برای ساخت امضای روی سقف و شیشهٔ عقب به ایتالیا و کارخانهٔ زاگاتو سفر کرد. DB7 زاگاتو مجهز به یک پیشرانهٔ 5.9 لیتری V12 تنفس طبیعی با 440 اسب بخار قدرت است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و آن‌را در پنج ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت آن نیز 300 کیلومتر بر ساعت است.

2003-aston-martin-db7-zagato

2003-aston-martin-db7-zagato1

2003-aston-martin-db7-zagato2

2003-aston-martin-db7-zagato4

این مدل به حراج گذاشته شده از DB7 زاگاتو دارای رنگ بیرونی مشکی و فضای داخلی پوشیده شده با چرم قرمزرنگ است که البته مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌هایی هم در داخل آن صورت گرفته است. ازجمله نصب گرم‌کن شیشهٔ جلو و جایگزینی تریم آلومینیومی براق با نمونهٔ تمام چوبی استاندارد. تخمین زده می‌شود که این آستون‌مارتین DB7 زاگاتو 2003 با قیمتی بین 350 تا 400 هزار یورو فروخته شود. RM Sotheby یک حراجی در پاریس است که هرساله در تاریخ 8 فوریه برگزار می‌گردد. امسال در این حراجی اولین پورشه 911 کابریولت نیز با قیمتی در حدود 850 هزار تا 1 میلیون یورو به حراج گذاشته شده است.

2003-aston-martin-db7-zagato7

2003-aston-martin-db7-zagato6

2003-aston-martin-db7-zagato5

2003-aston-martin-db7-zagato3

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *