جمس آکیدیا یک خودروی مردانه با ابهت

جمس آکیدیا یک خودروی مردانه با ابهت

بزرگترین کراس اوور جنرال موتورز با چهره تازه و فیس لیفت در شیکاگو رونمایی شد. یک خودروی هفت نفره شاسی بلند و خوش استیل و بسیار باشکوه که با سلیقه آمریکایی طراحی شده و در دنیایی که به سوی کوچکتر شدن ماشینها و گرانتر شدن سوخت پیش می رود، بی اعتنا براه خود می رود.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

جمس آکیدیا همراه با شورولت تراورس (Traverse) و بیوک انکلیو (Enclave) و ساترن اوت لوک (Outlook) مشترکا روی پلاتفرم جنرال موتورز لامدا ساخته می شود. سابقه این خودرو به سال 2006 بر می گردد.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

خوشبختانه از موتورهای هشت سیلندر پر حجم خبری نیست و نسل نسبتا جدید موتورهای شش سیلندر 3.6 لیتری شش سیلندر بخوبی از پس وزن سنگین خودرو (2140 کیلوگرم)بر می آیند. این موتور می تواند 288 اسب بخار نیرو و 270 پوند فوت گشتاور تولید کند. با کمک یک گیربکس هیدراماتیک شش سرعته این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می کند. از دیگر تغییرات صورت گرفته می توان چرخهای 19 و 20 اینچی آلیاژی اسپرت و تغییر طرح زیرسپرها و اسکرتهای کناری را نام برد.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

سه ردیف صندلی برای هفت (یا هشت) سرنشین، فضای کافی و وسیعی همانند یک سالن ایجاد می کنند. بعلاوه امکان خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم بگونه ایست که یک سطح صاف و وسیع برای بارهای حجیم شما فراهم می نمایند.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

مواد نرم و آلومینیوم و چوب و چرم به پوشش داخلی اتاق اضافه شده اند. همچنین نور قرمز محیط داخلی با سبک جدید نورپردازی، درکنار کنسول با صفحه نمایش رنگی بزرگ لمسی، جلوه زیبایی در فضای درونی خودرو بوجود آورده اند. چرم صندلیها برنگ کاکائویی و سوراخدار می باشد تا از تعریق پوستی جلوگیری کند. صندلیهای جلو نیز مجهز به گرم کن و خنک کن می باشند. از نکات جالب این اتوموبیل، کیسه هوای وسط خودرو است که برای اولین بار است که در یک خودروی تولیدی مشاهده می شود. برای امنیت بیشتر از دوربین دید عقب و قسمتهای کور خودرو همراه با سیستم رادار ترافیک برای حفظ فاصله ایمن با خودروهای دیگر هم استفاده شده است.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

سقف شیشه ای دو قسمت دارد و سانروف جلو قابل باز شدن می باشد اما سان روف عقب ثابت است. دوج دورانگو، هیوندای وراکروز، تویوتا ونزا و فورد فلکس را باید از رقبای این ماشین قلمداد کرد. قیمت پایه جمس آکیدیا 32 هزار 700 دلار تعیین شده است.

2013 gmc acadia
2013 gmc acadia

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *