جزئيات بيشتري از پيشرانه سري S آئودي

جزئيات بيشتري از پيشرانه سري S آئودي

همچنان بايد منتظر Sهاي جديد آئودي در نمايشگاه فرانكفورت 2011 بود اما با اين حال آئودي جزئيات بيشتري از پيشرانه‌ درنظر گرفته شده براي اين خودروها را منتشر كرده است . . . .

پيشرانه مورد بحث، موتوري هشت سيلندر خورجيني به حجم 4 ليتر و با توربوهاي دوگانه است.

Audi new V8 twin turbo 4 liter engine
Audi new V8 twin turbo 4 liter engine

اين موتور، بلوكي آلومينيومي داشته و زاويه سيلندرهاي قرار گرفته در آن نيز 90 درجه خواهد بود. با درنظر گرفتن اينتركولرها براي تغذيه هواي مناسب موتور و همچنين سيستم اگزوز پيشرفته، آئودي معتقد است اين پيشرانه كارايي را تا 5% افزايش داده و ميزان تلفات سوخت را در هر يك كيلومتر ما بين 10 تا 12 گرم كاسته است.

با توجه به سيستم Start/Stop نصب شده بر روي اين سري خودروها، از ميزان توليد CO2 در هر يك كيلومتر نيز تا 24 گرم كاسته شده است.

همچنان كه در گذشته نيز گفته شد، اين پيشرانه براي سري S6 و S7 خواهد بود. در اين مدل‌ها ، قدرت خروجي به 414 اسب‌بخار و گشتاور نيز به 550 نيوتن‌متر خواهد رسيد. شتاب صفرتاصد هر دو مدل در حدود 4.8 تا 4.9 ثانيه اعلام شده است.

Audi 2013 S6
Audi 2013 S6
Audi 2013 S7 Sportback
Audi 2013 S7 Sportback

اما براي سري S8 ، اگر از اين پيشرانه استفاده شود، با بهينه‌سازي‌هاي انجام گرفته بر روي آن، قدرت خروجي تا 513 اسب‌بخار و گشتاور نيز تا 650 نيوتن‌متر افزايش خواهد يافت. درحاليكه شتاب صفرتاصد اين مدل به 4.2 ثانيه رسيده، حداكثر سرعت آن نيز در 250 كيلومتربرساعت محدود شده است.

Audi 2013 S8
Audi 2013 S8

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *