جدیدترین اطلاعات درباره خودروهای بازار چین

جدیدترین اطلاعات درباره خودروهای بازار چین

طبیعتاً بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان مورد توجه بسیاری از خودروسازان تراز اول دنیا قرار داشته و البته خودروسازان داخلی کشور چین نیز با سرعتی زیاد در حال پیشرفت بوده و هر روز خودرویی جدید را ساخته و معرفی می‌کنند. در این نوشتار آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به 4 خودرویی که در آینده در این کشور عرضه خواهد شد را با هم مرور می‌کنیم.

  • ام جی ZS

جدیدترین تصاویر جاسوسی از نسخه‌ی تولیدی ام جی ZS در چین منتشر شده است. البته رنگ نقره‌ای خودرو کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. ZS به عنوان یک خودروی نیمه مفهومی در نمایشگاه گوانگ ژو معرفی شد و نسخه‌ی تولیدی آن در ماه آوریل در چین عرضه خواهد شد.

mg-zs-china-0

پیشرانه‌های در نظر گرفته شده عبارت است از نسخه‌ی 1.5 لیتری 120 اسبی که به گیربکس 5 سرعته ی دستی یا 4 سرعته ی اتوماتیک متصل است. دیگر پیشرانه نیز نسخه‌ای 3 سیلندر و 1 لیتری توربو با قدرت 125 اسب بخاری و گشتاور 170 نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک در دسترس است. ZS تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

mg-zs-china-0a

mg-zs-china-2

برند MG که خواهر Roewe است در تملک کمپانی Shanghai Auto Industry Corporation یا همان SAIC قرار دارد.

mg-zs-china-1v

اما در کابین این خودرو شاهد ورودی‌های هوای مدور، کف‌پوش‌ها با حاشیه‌های قرمز، چرم روی داشبورد و تریم پیانو بلک تونل مرکزی هستیم.

mg-zs-china-1

mg-zs-china-1a

  • کیا KX7

تصاویر جدیدی از نسخه‌ی تولیدی شاسی‌بلند کیا KX7 با رنگ قرمز و جلوپنجره‌ای براق منتشر شده است. KX7 پرچم‌دار جدید کیا در چین بوده و در ماه مارس به بازار خواهد آمد.

kia-kx7-red-1

کیا KX7 بر پایه‌ی سومین نسل سورنتو ساخته شده است. سورنتو به دلیل اینکه از کره جنوبی وارد چین می‌شود کمی گران‌تر از رقبای خود است. البته این اختلاف بها خیلی زیاد نیست زیرا کره و چین روابط تجاری خوبی دارند و به همین مالیات زیادی بر خودروها وضع نمی‌شود. با این وجود کیا تصمیم به تولید محلی گرفته است.

kia-kx7-red-2

KX7 توسط شرکت جوینت ونچر Dongfeng-Yueda-Kia در چین ساخته خواهد شد. این خودرو از همان پیشرانه‌های سورنتو و گیربکس‌های 6 سرعته ی دستی یا اتوماتیک استفاده خواهد کرد. مدل‌های فول تر این خودرو سیستم چهار چرخ محرک خواهند داشت.

kia-kx7-red-1a

kia-kx7-red-3

kia-kx7-red-2a

کابین خودرو شبیه مدلی متعلق به سال 2017 نیست. پلاستیک‌های بکار رفته در کابین از نوع ارزان‌قیمت هستند.

kia-kx7-red-2c

kia-kx7-red-2b

  • هیوندای میسترا

اولین تصاویر از سدان هیوندای میسترای فیس لیفت شده در بازار چین منتشر شده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد و اندکی بعد نیز به بازار خواهد آمد. فیس لیفت خودرو دربرگیرنده‌ی جلوپنجره، چراغ‌ها و سپرهای جدید است.

hyundai-mistra-1

hyundai-mistra-2

هیوندای میسترای فعلی در سال 2013 معرفی شده است. این سدان کامپکت تنها مختص بازار چین بوده و در جایگاهی بین الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد. شرکت جوینت ونچر بیجینگ-هیوندای این خودرو را تولید می‌کند. 3 پیشرانه‌ی 1.8 لیتری 143 اسبی،2 لیتری 155 اسبی و 1.8 لیتری توربوی 175 اسبی در دسترس هستند. تغییری در پیشرانه‌ها صورت نگرفته است.

hyundai-mistra-4

hyundai-mistra-3

در نمای عقب از سپری جدیدتر بهره برده شده و حالا دیگر خروجی اگزوز قابل مشاهده نیست.

  • چانگان CS55

شاسی‌بلند جدید چانگان با نام CS55 در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد. فروش این خودرو نیز از نیمه‌ی دوم سال جاری شروع می‌شود. واضح است که در طراحی خودرو از رنجروور الهام گرفته شده و مطابق سنت چینی‌ها به نظر می‌رسد چرخ‌های خودرو کوچک و نازک هستند.

changan-cs55-1

changan-cs55-2

در نمای عقب خروجی‌های اگزوزی را می‌بینیم که زاویه‌ای عجیب دارند. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربو با قدرت 156 اسب بخاری و گشتاور 215 نیوتون متری است.

منبع: carnewschina

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *