جادوی واتسون IBM در ب‌ام‌و i8

جادوی واتسون IBM در ب‌ام‌و i8

اکثر افراد آگهی‌های تجاری مربوط به سیستم واتسون IBM را دیده‌اند. سلبریتی های مشهوری چون باب دیلن با واتسون صحبت کرده و از آن سؤالات جالبی می‌پرسند. واتسون هوش مصنوعی بسیار جالب IBM است که باعث می‌شود سیستم Siri بسیار عقب‌مانده به نظر برسد! این سیستم احتمالاً بهترین هوش مصنوعی جهان است؛ و حالا ب‌ام‌و در حال کار با بخش IBM IoT بوده تا سیستم واتسون را در i8 قرار دهد.

bmw-i-vision-future-interaction-images-12

این دو کمپانی به منظور بکارگیری واتسون در چهار پروتوتایپ i8 با یکدیگر همکاری خواهند کرد. در این i8 های مجهز به واتسون، سیستم قادر خواهد بود تا عادات و رفتارها، ترجیحات و علایق راننده را درک کرده و یاد بگیرد. این سیستم همچنین صدای طبیعی و زبان راننده را یاد می‌گیرد بنابراین اعمال دستورات مختلف در خودرو توسط راننده آسان‌تر خواهد بود.

bmw-i8

واتسون قادر خواهد بود تا با راننده درباره‌ی همه نوع اطلاعاتی از قبیل میزان سوخت، میزان شارژ باتری، اطلاعات ترافیک و… ارتباط برقرار کند. این دو شرکت می‌خواهند راننده قادر باشد بدون فشردن یک دکمه از واتسون استفاده کند؛ بنابراین راننده تنها باید دستورات معینی را از واتسون بخواهد.

BMW-i8-Concours-dElegance-Edition-1

این سیستم به رانندگی خودکار نیز کمک خواهد کرد چراکه به راننده اجازه خواهد داد تا با خودرو ارتباط برقرار کند.

2015 BMW i8

هر فردی که آیرون‌من را دیده باشد می‌داند که داشتن یک دستیار هوش مصنوعی در خودرو کاملاً جذاب و هیجان‌انگیز است. واتسون می‌تواند همین کار را در i8 انجام دهد. خب امیدواریم که این امر اتفاق بیفتد!

منبع: autoworldnews

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *