تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، عملیات اجرایی ساخت کارخانه ایران خودرو کرمانشاه، اولین تولید کننده خودرو ون داخلی با حضور وزیر کشور آغاز شده است. این خودرو ون پارتنر می باشد که از مدتها پیش و با توجه به نیاز کشور به چنین خودروهایی در دستور کار شرکت ایران خودرو قرار داشت.

پژو پارتنر
پژو پارتنر

فاز اول این کارخانه پس از یک سال و در بهار سال 91 به بهره برداری خواهد رسید. این کارخانه با اعتبار 50 میلیارد تومان و در زمینی به مساحت 10 هکتار، پس از بهره برداری، 10 هزار دستگاه خودرو پژو ون در سه مدل هفت نفره، پنج نفره و باری در سال تولید خواهد کرد.

تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه در خصوص این کارخانه گفت: این کارخانه با هدف بی نیازی از خودرو چینی در کشور راه اندازی شده است. محمد ملکی افزود، خودرو ساخت این کارخانه از برند اروپایی پژو است که در فاز اول خط مونتاژ راه اندازی خواهد شد. وی با بیان این نکته که تعدادی از قطعات این خودرو در داخل تولید می شود، اظهار داشت، بیش از 30 در صد قطعات این خودرو در ایران خودرو تهران و مابقی از فرانسه وارد می شود که در کارخانه کرمانشاه مونتاژ خواهند شد.

تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

هنوز مشخصات فنی مدلی که در ایران عرضه می شود مشخص نیست. اما ممکن است از موتورهای موجود یا موتور دیزلی پژو نیز برای آن استفاده شود.

تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

قیمت این خودرو نیز مشخص نشده است اما با توجه به 70 درصد وارداتی بودن قطعات و همچنین قیمت رقبای چینی آن در بازار داخلی، می توان حدس زد که قیمت آن بالاتر از تصور ما باشد! با وجود نیاز بالای داخلی به خودروهای تجاری کوچک و ونهای خانوادگی، استقبال از این خودرو تنها با در نظر گرفتن قیمتی معقول، قابل پیش بینی است. در غیر این صورت سرنوشت پژو 406 در انتظار آن خواهد بود.

تولید پژو ون پارتنر در کرمانشاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *