توافق دیزلی فولکس‌واگن و بوش

توافق دیزلی فولکس‌واگن و بوش

گروه فولکس‌واگن در امریکا و شرکت تأمین‌کننده قطعات خودروسازی، بوش به‌تازگی به توافقی دست یافته‌اند که در آن هر دوی این کمپانی‌ها به دلیل نقش‌شان در رسوایی دیزل‌گیت، در مجموع هزینه‌ای بالغ بر 1.6 میلیارد دلار خواهند پرداخت. فولکس‌واگن که بزرگترین خودروساز اروپا محسوب می‌شود، برای تعمیر یا بازخرید خودروهایش مبلغی در حدود 1.2 میلیارد دلار پرداخت می‌کند. این در حالی است که بوش نیز به صورت جداگانه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکس‌واگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشته‌اند، می‌پردازد.

rtx1rrbk

این توافق از مشکلات آلودگی مربوط به حدود ۷۸ هزار دستگاه خودروی سواری و شاسی‌بلند با موتور دیزل ۳ لیتر V6 که در امریکای شمالی به فروش رسیده‌اند، نشأت می‌گیرد. فولکس‌واگن قصد دارد که برای تعمیر حدود ۵۸ هزار دستگاه از وسایل نقلیه که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ تولید شده‌اند، فراخوان ارائه کند. این کمپانی همچنین خودروهای خود را بازخرید می‌کند، به مشتریان خود پیشنهاد مبادله می‌دهد و یا قراردادهای لیزینگ که شامل حدود ۲۰ هزار دستگاه از محصولات تولیدی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ می‌شوند را به پایان می‌رساند. مدل‌های قدیمی‌تر تحت‌تأثیر این برنامه، فولکس‌واگن توآرگ و آئودی Q7 هستند و این درحالی است که مدل‌های جدید توآرگ و Q7 ، و همچنین آئودی A6، A7، A8، A8L و Q5، و پورشه کاین دیزل نیز شامل این فراخوان‌ها می‌شوند.

2014 volkswagen beetle TDi

این توافق ایالات متحده به دنبال توافق دیگری است که سال گذشته بین فولکس‌واگن و قانونگذاران امریکایی در مورد موتورهای دیزلی ۲ لیتری فولکس‌واگن صورت گرفت. توافق قبلی هزینه‌ای تخمینی در حدود ۱۵ میلیارد دلار را متوجه فولکس‌واگن می‌کرد و تعداد حدود ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه متأثر از این موضوع می‌شدند. فولکس پس از کشف نرم‌افزاری که به موتورهای دیزلی‌اش کمک می‌کرد که عملکردشان در تست‌های آلودگی را بهتر از حالت عادی نشان دهند، فروش خودروهای دیزلی خود را در امریکا از اواخر سال ۲۰۱۵ متوقف کرده است.

vw-tdi-engene

فولکس‌واگن همچنین به‌تازگی تصریح کرده که بودجه‌ای معادل ۲۲۵ میلیون دلار برای بهبود کیفیت محیط زیست در ایالات متحده درنظر گرفته است. هاینریش جی. ووبکن (Hinrich J. Woebcken)، مدیرعامل فولکس‌واگن امریکا در نشست خبری در این رابطه می‌گوید:

ما همچنان به بازگرداندن اعتمادِ تمام سهامداران‌مان ادامه خواهیم داد و از مشتریان و نمایندگی‌هایمان به خاطر صبر و شکیبایی‌شان در طول روند این پروسه تشکر می‌کنیم.

منبع: autoblog

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *