تمامی خودروهای ساخت بامو تا سال 2020 با نسخهای الکتریکی نیز عرضه خواهند شد اما کمپانی مطمئن است که این مدلها هدف ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی را تحلیل نخواهند برد.
مدیرعامل بامو هارالد کروگر اخیراً در مصاحبه با کار اند درایور اعلام کرده که هیچ تضادی بین الکتریکی شدن محصولات شرکت و تجارب سواری مدلها و دینامیک فوقالعادهی شاسی وجود ندارد. او گفته با توجه به افزایش کاراییای که الکتریکی شدن محصولات ایجاد میکنند، این موضوع عنصر دیگر لذت رانندگی خواهد بود.
اگرچه که بامو خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را تا سال 2020 عرضه خواهد کرد اما این محصولات تا سال 2025 بیش از 20 درصد فروش کل بامو را تشکیل نخواهند داد. در سال 2025 خودروهای سلول سوختی نیز میتوانند به سبد محصولات شرکت اضافه شوند که آغازکنندهی این کار احتمالاً بزرگترین و لوکسترین مدلهای بامو خواهند بود.
علاوه بر استفاده از جدیدترین تکنولوژیها در الکتریکی کردن محصولات، بامو بهکارگیری سیستمهای رانندگی خودران را نیز در محصولات خود گسترش داده و انتظار نمیرود که این ویژگیها از مدلهای بامو کاسته شوند.
در حقیقت مدیر توسعهی محصول شرکت اخیراً گفته که:
راندن خودرو در ترافیک سنگین لذتی ندارد. هیجانی در زندگی در منطقهای متراکم و تلاش برای یافتن جای پارک وجود ندارد. این تواناییهای خودران نه تنها یک حالت بلکه یک گزینه قابل انتخاب برای راننده خواهد بود. رانندههای ما همیشه انتخاب خواهند داشت و معماریهای ما میتوانند آن را انجام دهند. این مسئله یک موضوع علمی نبوده و خیلی سخت نیست.
منبع: caranddriver