انتظار فروش یک‌صد هزار ب‌ام‌و الکتریکی در سال 2017

انتظار فروش یک‌صد هزار ب‌ام‌و الکتریکی در سال 2017

همین چند روز پیش بود که یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و این برند را به خاطر نبود برنامه‌ای جامع در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی نکوهش کرد؛ اما باید گفت این شرکت باواریایی برنامه‌های بزرگی برای آینده‌ی نزدیک دارد.

2016-bmwces-13

مدیرعامل ب‌ام‌و هارالد کروگر در مصاحبه با روزنامه‌ی آلمانی Sueddeutsche Zeitung گفت که این کمپانی به دنبال بهبود فوق‌العاده در سال 2017 است.

2016-bmwces-09

طبق گفته‌های کروگر ب‌ام‌و انتظار دارد تا رشد فروش دو سومی را در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود در سال 2017 شاهد باشد و میزان فروش این خودروها به یک‌صد هزار دستگاه برسد. با توجه به اینکه ب‌ام‌و در حال حاضر علاوه بر دو خودروی بخش i خود چهار مدل هیبریدی را نیز عرضه می‌کند دست‌یابی به چنین هدفی دور از دسترس نیست. علاوه بر این ب‌ام‌و تلاش می‌کند با بهبود 50 درصدی محدوده‌ی حرکتی مدل i3 فروش آن را بیشتر کند.

bmw-i3-9

کروگر گفت:

حمل‌ونقل الکتریکی در آینده غالب خواهد شد اما در این زمان تقاضا خیلی زیاد نخواهد بود.

پیش سفارش‌های 400 هزار دستگاهی تسلا مدل 3 در تناقض با گفته‌های کروگر است و شرکت هنوز هم پشت سر مرسدس بنز و فولکس‌واگن قرار دارد. دو کمپانی ذکر شده در حال کار جدی به منظور معرفی طیف کاملی از خودروهای الکتریکی تا سال 2020 هستند.

bmw_i5_front_rendering

از طرف دیگر ب‌ام‌و نیز مدل i5 را توسعه می‌دهد و تا پایان دهه‌ی جاری برنامه‌ای برای معرفی شاسی‌بلند هیبریدی X3 و مینی الکتریکی دارد؛ اما آیا این کارها کافی خواهد بود؟ به نظر می‌رسد که کروگر نظر مساعدی دارد چراکه اضافه کرده یک‌چهارم خودروهای تولیدی ب‌ام‌و قوای محرکه‌ی هیبریدی و الکتریکی خواهند داشت.

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *