تشریف‌فرمایی کونیگ‌زِگ آگرا RS گریفون در نمایشگاه ژنو!

تشریف‌فرمایی کونیگ‌زِگ آگرا RS گریفون در نمایشگاه ژنو!

غرفه کونیگ‌زگ در نمایشگاه ژنو امسال، علاوه بر چند دستگاه از مدل تولیدیِ رِگرا (Regera) یک میهمان ویژه هم دارد: نسخه‌ای خاص و تَک از سری آگرا RS با نام گریفون (Gryphon) که بدنه آن تماماً با طلا و فیبر کربن کار شده است!

koenigsegg-agera-rs-gryphon-02

گریفون در اصل نامی یونانی متعلق به یک حیوان اسطوره‌ای با بدن و پاهای شیر و سر، بال‌ها و چنگال عقاب می‌باشد. در افسانه‌ها آمده که این موجود قدرت و توانایی‌های خارق‌العاده داشته و در بسیاری از موارد آن را خدای مخلوقات می‌دانستند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-04

فیبر کربن بی‌رنگ تمام سطح بدنه را پوشانده است. نشان‌ها و نوشته‌ها، خطوط مختلف، لبه ورودی هوای جلویی و جانبی، لبه اسپویلر عقب و انتهای رکاب، بخش‌هایی از سپرها و قسمتی از روکش پیشرانه نیز از جنس طلای واقعی 24 عیار هستند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-08

داخل کابین همه‌چیز بوی آلکانتارای مشکی‌رنگ، طلای 24 عیار، فیبر کربن پولیش شده و آلومینیوم تیره آنودیزه می‌دهد. صندلی‌ها و داشبورد هم به عبارت گریفون مزین شده‌اند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-09

زیر کاپوت، بلوک هشت سیلندر V شکل توربو دوقلو مرسوم البته با خروجی مهیب 1360 اسب بخار آرمیده که با توجه به وزن 1.395 کیلوگرمی (با احتساب مایعات خودرو)، فاصله بسیار ناچیزی با نسبت قدرت به وزن 1:1 دارد و تقریباً دوشادوش مدل افسانه‌ای One:1 جای می‌گیرد.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-06

koenigsegg-agera-rs-gryphon-07

بد نیست اشاره کنم که کونیگ‌زگ آگرا RS گریفون پس از ترک نمایشگاه ژنو، راهی گاراژ شخصی مانی خوش‌بین، تاجر ایرانی سرشناس ساکن آمریکا خواهد شد و در کلکسیون خودروهای خاص وی آرام خواهد گرفت.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-05

koenigsegg-agera-rs-gryphon-03

koenigsegg-agera-rs-gryphon-01

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *