تست کامیون مفهومی ولوو با قوای هیبریدی

تست کامیون مفهومی ولوو با قوای هیبریدی

علاوه بر بهبودهای صورت گرفته در بخش‌های آئرودینامیکی و مقاومت چرخشی، این کامیون نیمه کانسپت سنگین ولوو در حال حاضر با قوای محرکه‌ی هیبریدی برای حمل محموله‌های دور و دراز در حال تست است.

Volvo Concept Truck

قوای محرکه‌ی این کامیون در زمان ترمز گرفتن با انرژی ریکاوری شده کار می‌کند. این انرژی سپس در باتری‌ها ذخیره شده و به منظور نیروبخشی کامیون در حالت الکتریکی در جاده‌های کفی و با شیب کم بکار می‌رود.

Volvo Concept Truck

مدیرعامل کامیون‌های ولوو کلاوس نیلسون می‌گوید:

قوای محرکه‌ی موجود در کامیون مفهومی ما به منظور بهبود راندمان حمل‌ونقل پایدار توسعه یافته است. ما با این کامیون مفهومی دانش و تجربه‌ی ارزشمندی را به دست خواهیم آورد و همین امر ما را کمک خواهد کرد تا تکنولوژی‌های آینده را توسعه دهیم.

Volvo Concept Truck

علاوه بر این، سیستم حمایت راننده‌ی I-See ولوو به‌طور ویژه برای این قوای محرکه توسعه یافته بنابراین می‌تواند پستی‌وبلندی‌های مسیر را تحلیل کرده و اقتصادی‌ترین و مؤثرترین استفاده از قوای محرکه (دیزل یا الکتریک) را محاسبه نماید.

Volvo Concept Truck

طبق گفته‌های ولوو، قوای محرکه‌ی هیبرید به پیشرانه‌ی احتراق داخلی اجازه خواهد داد تا در زمان طی مسیرهای طولانی تا 30 درصد زمان رانندگی خاموش شود بنابراین بین 5 تا 10 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد. البته باید گفت محدوده‌ی حرکتی این خودرو در حالت تمام الکتریکی تنها 10 کیلومتر است.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *