تست‌های تصادف 4 خودروی الکتریکی در IIHS

تست‌های تصادف 4 خودروی الکتریکی در IIHS

تسلا مدل S نقاط قوت و جذابیت‌های زیادی دارد: محدوده‌ی حرکتی، شتاب گیری، جدیدترین تکنولوژی‌ها و رجزخوانی‌های خاص خود! اما اوضاع درباره‌ی ایمنی چگونه است؟

tesla-model-s-crash-test

مدل S با کسب 5 ستاره در تست‌های تصادف NHTSA و یوروانکاپ در سال 2011 تبدیل به تیتر یک خبرگزاری‌ها شد. در سال 2013 ادعا شد که این خودرو بهترین نتایج را در تست‌های تصادف آمریکا و از زمان اعمال استانداردهای جدید به دست آورده و اگر تعداد ستاره‌ها بیشتر از 5 بود شاید می‌توانست به آن دست یابد؛ اما موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها کمی متفاوت است.

tesla-crash

در ارزیابی 4 خودروی الکتریکی، تست ایمنی خودرو کشف کرده که تسلا به استانداردهای شدید و سخت نتوانسته دست پیدا کند. مدل S در تست‌های اورلپ جلو، جانبی، کشش سقف و تست‌های محافظت از سر و صندلی نتایج خوب را به دست آورده اما در تست اورلپ کوچک جلو تنها نتیجه‌ی قابل‌قبول را کسب کرده است.

ظاهراً مشکل به کمربند صندلی مربوط می‌شود زیرا نتوانسته از برخورد سر آدمک با غربیلک فرمان جلوگیری نماید. شاید استفاده از سیستم مهار کننده‌ی بهتر بتواند مشکل را حل کند؛ اما تا این لحظه و بدون به دست آوردن تمامی امتیازات خوب در تست‌ها تسلا بار دیگر از کسب رتبه‌ی Top Safety Pick بازمانده است.

iihs

عملکرد ضعیف در چراغ‌های جلو و عملکرد مرزی در صندلی کودک نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده‌اند. این موسسه همچنین گفته که اگرچه تمامی نسخه‌ها از یک فریم و چارچوب استفاده می‌کنند اما وزن اضافه‌تر مدل P100 D به این معنی است که سقف در تست‌های چپ کردن شبیه سازی شده به خوبی عمل نمی‌کند؛ و علیرغم سیستم اتوپایلوت پیشرفته، مدل S سیستم پیشگیری از برخورد جلوی موردنیاز برای دریافت رتبه‌ی Top Safety Pick + را ندارد. [دانلود ویدئو]

تسلا تنها خودروی الکتریکی‌ای نیست که استانداردهای کامل IIHS را برآورده نمی‌کند. این موسسه باتری‌های ب‌ام‌و i3 را نیز برای اولین بار آزمایش کرده و ب‌ام‌و موفق به کسب امتیاز خوب در همه‌ی تست‌ها به جز محافظت از سر و صندلی، چراغ‌های جلو و صندلی کودک شده و همین امر هم باعث شده تا ب‌ام‌و همانند تسلا از کسب رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick باز بماند.

i3-crash-test-620

خوشبختانه افرادی که دنبال خودروی الکتریکی امنی هستند که از عهده‌ی استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی IIHS نیز برآمده باشد می‌توانند شورولت ولت و تویوتا پریوس پرایم را انتخاب کنند. این دو خودرو امتیاز Top Safety Pick + را به دست آورده‌اند. هر دو خودروی پلاگین هیبریدی مورد بحث امتیازات موردنیاز در همه‌ی تست‌ها را به دست آورده‌اند. البته پریوس تنها در تست چراغ‌های جلو امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده است.

toyota-prius-small-overlap-test

chevrolet-volt-small-overlap-test

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *