تراکتور الکتریکی کانسپت جان دییِر

تراکتور الکتریکی کانسپت جان دییِر

کانسپت Sesam جان دیر تنها به خاطر رنگ‌آمیزی مشهور این برند سبز نیست بلکه تراکتوری کاملاً الکتریکی به شمار می‌رود. این کمپانی یکی از قابل‌احترام‌ترین نام‌ها در زمینه ی تجهیزات کشاورزی بوده و آینده‌ی غذایی ما در دستان این وسایل و تجهیزات است.

john-deere-sesam-ev-tractor-concept2

کانسپت Sesam که بر پایه‌ی تراکتور 6R کنونی شرکت ساخته شده دارای انرژی تأمین شده‌ی پایدار بوده و در مجموع قدرت 174 اسب بخاری را از دو پیشرانه‌ی الکتریکی به دست می‌آورد. بسته به نیازهای قدرتی، این دو پیشرانه می‌توانند تراکتور را به حرکت دربیاورند و یا هر پیشرانه وظیفه‌ی جداگانه‌ای را به عهده بگیرد. مجموعه‌ی بزرگ باتری‌های لیتیوم-یونی نیز جایگزین پیشرانه‌ی دیزلی عادی شده است.

john-deere-sesam-ev-tractor-concept5

طبق گفته‌های جان دیر Sesam تمامی توانایی‌های تراکتور سنتی را دارد اما آلاینده‌ای تولید نمی‌کند. با وجود گشتاور مناسبی که فوراً در دسترس قرار می‌گیرد، پیشرانه‌های الکتریکی به خوبی مناسب کارهای سنگین هستند. تنها صدایی که تراکتور تولید می‌کند به ناله‌ی پیشرانه‌های الکتریکی مربوط می‌شود و حتی وقتی راننده تراکتور را متوقف می‌کند این صدا نیز قطع می‌شود.

john-deere-sesam-ev-tractor-concept

john-deere-sesam-ev-tractor-concept4

متأسفانه تراکتور Sesam هنوز برای یک روز کار سنگین در مزرعه آماده نیست. طبق گفته‌های شرکت باتری‌ها در استفاده‌های عادی تنها حدود 4 ساعت شارژ نگه می‌دارند. بدتر اینکه شارژ این مجموعه 3 ساعت طول می‌کشد بنابراین وقتی‌که شارژ تراکتور تمام شود حداقل تا چند ساعت نمی‌توان از آن استفاده کرد.

john-deere-sesam-ev-tractor-concept3

زمانی که پروسه‌ی شارژ و تکنولوژی باتری‌های این کانسپت بهبود یابند می‌توان به تولید آن در سال‌های آینده امیدوار بود.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *