تأیید تولید خودروی اسپورت الکتریکی اینفینیتی در سال 2020

تأیید تولید خودروی اسپورت الکتریکی اینفینیتی در سال 2020

در اکتبر سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نهایتاً اینفینیتی ایده‌ی ساخت خودرویی الکتریکی را در ذهن پرورش می‌دهد. دو کانسپت قبلی اینفینیتی ما را بیشتر به این نتیجه می‌رساند. این دو کانسپت مدل‌های چهار درب LE و کوپه‌ی برجسته‌ی Emerg-e بودند. و حالا به نظر می‌رسد که تاریخ تولید حداقل یکی از خودروهای الکتریکی اینفینیتی به‌طور رسمی اعلام شده است.

2012-infiniti-emerg-e-concept4

طبق خبر اتوکار، اینفینیتی برای عرضه‌ی خودروی الکتریکی پرفورمنس خود در سال 2020 برنامه‌ریزی می‌کند. این خودرو از پلتفرم کاملاً جدیدی استفاده خواهد کرد اما تکنولوژی باتری آن با نیسان مشترک خواهد بود. مدیرعامل برند رولاند کروگر می‌گوید: “ما می‌خواهیم این خودرو تجربه‌ی رانندگی منحصربه‌فرد اینفینیتی را داشته باشد.” کروگر در رانندگی با نسخه‌ی پروتوتایپ اولیه‌ای که از پلتفرم یاد شده استفاده می‌کند گفته که این خودرو بسیار خوب است.

2012-infiniti-emerg-e-concept9

برخلاف مدل چهار درب LE که از پلتفرم مشترک با نیسان لیف استفاده کرده، خودروی الکتریکی تولیدی اینفینیتی یک مدل اسپورت ناب خواهد بود. انتظار می‌رود کارایی این خودرو مشابه کانسپت Emerg-e باشد. این کانسپت قدرت 400 اسب بخاری داشته و از طراحی دیفرانسیل عقب سود می‌برد.

2012-infiniti-emerg-e-concept3

2012-infiniti-emerg-e-concept7

تصمیم تولید خودروی اسپورت الکتریکی توسط اینفینیتی به خاطر تقاضای بازار چین صورت می‌گیرد. در سل 2012 اینفینیتی مقر خود را به هنگ‌کنگ منتقل کرد و در سال 2014 نیز بازار چین پس از پیشی گرفتن از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی پلاگین شناخته شد.

2012-infiniti-emerg-e-concept8

کروگر در مصاحبه‌ی سال پیش خود گفته بود:

وقتی درباره‌ی خودرویی الکتریکی فکر می‌کنم، قطعاً آن را برای بازار چین طراحی خواهیم کرد. ما بی‌وقفه در حال بحث و بررسی زمان مناسب برای ساخت چنین خودرویی هستیم.” تولید خودروی الکتریکی اسپورت اولین محصول این چنینی اینفینیتی خواهد بود و همین امر جا را برای تولید مدل‌های بعدی در آینده باز می‌کند.

2012-infiniti-emerg-e-concept1

2012-infiniti-emerg-e-concept2

2012-infiniti-emerg-e-concept6

2012-infiniti-emerg-e-concept5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *