بررسی پروتوتایپ کیا استینگر GT جدید

بررسی پروتوتایپ کیا استینگر GT جدید

کیا مدت‌های مدیدی است که به عنوان یک خودروساز سطح میانی مطرح بوده و خودروهای خانوادگی ارزان، مجهز و ظریف ارائه می‌کند. اگرچه برخی از نمونه‌های گران‌بهای این شرکت مثل شاسی‌بلند سورنتوی فول با بهای حدود 40 هزار پوندی عرضه می‌شود اما کیا امسال کار جدیدی را انجام داده و آن معرفی استینگر GT کاملاً جدید است.

kia-stinger

این سدان 4 درب رقبای تثبیت شده‌ی آلمانی نظیر ب ام و سری 5، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس را هدف قرار داده است و زمانی که اواخر سال جاری به نمایندگی‌های فروش راه پیدا کند به عنوان پرچم‌دار انحصاری کیا عمل خواهد کرد. این خودرو با پیشرانه‌های 2 لیتری بنزینی و 2.2 لیتری دیزلی و نسخه‌ی سطح بالای 6 سیلندر 3.3 لیتری عرضه خواهد شد.

kia-stinger

کیا به تیم اتواکسپرس اجازه داده تا برای اولین بار پشت فرمان نسخه‌ی پیش‌تولیدی استینگر GT نشسته و چندین دور را در پیست تست این شرکت در کره بزند. اگرچه مدت‌زمان تست برای قضاوتی قطعی درباره‌ی خودرو کم بود اما توانستیم برخی از ویژگی‌های کلیدی استینگر GT را بفهمیم.

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

پیشرانه‌ی 6 سیلندر استینگر GT احساس قوی بودن داشته و بسیار پاسخگو است اگرچه که صدای تولیدی آن فاقد روح است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خودرو نیز نرم است اما نسخه‌ی ساخت ZF که در رقبایی چون ب‌ام‌و یا جگوار مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالت دستی پاسخگوتر از استینگر GT است. در خودرویی که نام GT را یدک می‌کشد شاهد تکان‌های بدنه در پیچ‌ها هستیم و این با رفتار یک سدان اسپورت واقعی فاصله دارد. البته این احساس که شاسی باید تحت کنترل قرار گیرد به وجود نمی‌آید.

kia-stinger

فرمان خودرو دقیق بوده و در پیست خللی در عملکرد ندارد به علاوه قابل پیش‌بینی است علیرغم ابعاد و وزن، استینگر GT در پیچ‌ها فرز و چابک احساس می‌شود.

kia-stinger

علاوه بر زمانی که در کره جنوبی سپری کردیم، مهندسان کیا به ما اجازه دادند تا این خودرو را در سوئد و در زمان تست‌های زمستانی نیز برانیم. طبیعتاً راندن خودرو در روی دریاچه‌ای یخ‌زده چیز زیادی درباره‌ی رفتار خودرو در جاده را نمی‌گوید اما خب قرار گرفتن در پشت فرمان نشان می‌دهد که با فرمانی تیز و دقیق و پیشرانه‌ای قوی و پاسخگو طرف هستیم.

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

kia-stinger

مشخصات کیا استینگر GT

قیمت: 43 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 365 اسب بخار/510 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *