برترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2017

برترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2017

هرساله در اوایل ماه ژانویه نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت برگزار می‌گردد و جمع کثیری از روزنامه‌نگاران نیز از سراسر جهان برای پوشش اخبار مربوط به این نمایشگاه راهی دیترویت می‌شوند. همانند سال‌های قبل، امسال هم در دیترویت خودروسازان آخرین و بهترین محصولات خود را رونمایی کردند اما دراین‌بین برخی خودروها برتر از دیگران بوده و توجهات بیشتری را به خود جلب کردند؛ بنابراین قصد داریم در دو مطلب به معرفی برترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت 2017 بپردازیم. در این مطلب خودروهای برتر و در مطلب بعدی کانسپت‌های برتر را معرفی خواهیم کرد.

9- مرسدس بنز E کلاس کوپه

2018-mercedes-benz-e400-cou

مرسدس بنز در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ کوپهٔ E کلاس را برای اولین بار به نمایش درآورد. در زیر کاپوت مدل E400 مخصوص بازار ایالات‌متحده، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که 330 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ می‌فرستد. E کلاس کوپه همواره ترکیبی جذاب از ظرافت، سکوت و کارایی شگفت‌انگیز را ارائه کرده و این نسل هم دقیقاً به همین هدف رسیده است.

8– فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس

2018-volkswagen-tiguan

آل‌اسپیس نسخه‌ای کشیده از فولکس‌واگن تیگوآن است که فاصلهٔ محوری آن 27 سانتیمتر افزایش یافته و فضای بار بسیار بزرگی تا 57 درصد بیشتر را ارائه کرده است. در زیر کاپوت این تیگوآن کشیده یک پیشرانهٔ 2 لیتری توربو با 185 اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این خودرو در دو نوع دو ردیف یا سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد.

7- نیسان روگ اسپرت

2017-nissan-rogue-sport

روگ اسپرت در اصل همان نیسان قشقایی است که در ایالات‌متحده با این نام عرضه می‌گردد. این خودرو نسخهٔ کوچک‌تری از کراس‌اوور روگ محسوب می‌شود که آن‌هم همان مدل اکسترایل است که در آمریکا با نام روگ شناخته می‌شود. روگ یا اکسترایل در ایالات‌متحده بسیار محبوب است و در سال 2016 با پیشی گرفتن از آلتیما به پرفروش‌ترین محصول نیسان در این کشور تبدیل شد. روگ اسپرت یا قشقایی بر روی همان پلت‌فرم برادر بزرگ‌تر خود ساخته شده و اما فاصلهٔ محوری کمتری داشته و طول آن نیز 30 سانتیمتر کوتاه‌تر است. نیروی این کراس‌اوور نیز توسط یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با 141 اسب بخار قدرت تأمین می‌شود.

6- شورلت تراورز

02-2018-chevrolet-traverse

کراس‌اوور محبوب شورلت یعنی تراورز برای سال 2018 به‌طور کامل متحول شده است. نسل دوم این کراس‌اوور فول سایز نسبت به نسل قبلی کمی کشیده‌تر شده است که این افزایش طول جزئی فضای سرنشین و بار بیشتری را فراهم کرده است. برای این ماشین که موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی در دسترس است اما شاید گزینهٔ هیجان‌انگیزتر یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ باشد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

5- هوندا اودیسه

2018-honda-odyssey-detroit

هوندا نسل جدید مینی‌ون اودیسهٔ خود را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. این خودرو به لطف مهندسی پیشرفته تا 43 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است درحالی‌که استحکام آن 44 درصد بیشتر شده است. این مینی‌ون مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بنزینی است که 280 اسب بخار قدرت را در این بازار رقابتی برای آن فراهم می‌کند. برای نسل جدید اودیسه یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به همراه یک نمونهٔ جدید 10 سرعته ارائه شده است.

4- فورد F150

2018-fordf150-01

F150 پرفروش‌ترین محصول فورد است و حالا بیضی آبی آن‌را برای سال 2018 به‌روزرسانی کرده است. بزرگ‌ترین تغییر نسخهٔ بروز شدهٔ F150 نسبت به قبل ارائه یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 دیزل برای آن است که توانایی حمل بار بالا را به همراه مصرف سوخت مناسب ارائه می‌کند. البته نباید فراموش شود که قسمت دیگری از قوای محرکهٔ این ماشین نیز کاملاً بروز شده و آن ارائهٔ یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید است.

3- تویوتا کمری

2018-toyota-camry-xle

آن‌را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، کمری یکی از قابل‌توجه‌ترین محصولات تویوتا در دنیا است. این سدان خانواده پسند در نسل جدید خود طراحی هیجان‌انگیزی را هم در داخل و هم در خارج ارائه کرده است. همچنین فاصلهٔ محوری آن‌هم 5 سانتیمتر افزایش یافته که موجب فراهم آمدن فضای داخلی بیشتری شده است. سه نوع قوای محرکهٔ مختلف برای نسل جدید این سدان محبوب در نظر گرفته شده است که شامل یک واحد 3.5 لیتری V6، یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک نسخهٔ هیبریدی می‌شود. وظیفهٔ انتقال نیروی این موتورها هم بر عدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد.

2- لکسوس LS

2018-lexus-ls-500-front-thr

لکسوس برای معرفی نسل جدید سدان پرچم‌دار خود نمایشگاه دیترویت را انتخاب نمود. در نسل جدید این سدان لوکس همچنان جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف لکسوس به چشم می‌خورد که به بهترین نحو طراحی شده است. همچنین طراحی کلی آن نیز کاملاً شارپ و پریمیوم است که یک سامورایی اصیل را نشان می‌دهد. لکسوس برای فرزند ارشد خود فعلاً یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو را ارائه کرده است که 415 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در داخل LS جدید نیز بهبودهایی صورت گرفته است مانند بروزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ارائهٔ یک نمایشگر سربالای 24 اینچی.

1- کیا استینگر

kia-stinger-gt-front-three

و درنهایت خودروی موردعلاقهٔ ما در نمایشگاه دیترویت امسال، سدان اسپرت جدید کیا بنام استینگر و خصوصاً نسخهٔ GT آن است. این سدان اسپرت دیفرانسیل عقب در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان طراحی و تنظیم شده و سریع‌ترین محصول تاریخ کیا محسوب می‌شود. برای این خودرو دو پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است. موتور پایه یک واحد چهار سیلندر توربو است اما موتور بزرگ‌تر یک نمونهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربو است که 365 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. استینگر با تکیه بر موتور بزرگ‌تر V6 می‌تواند در کمتر از 5.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

منبع: AutoGuide

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *