افشای مشخصات نسل جدید آئودی RS4 و RS5

افشای مشخصات نسل جدید آئودی RS4 و RS5

یکی از خوانندگان وب‌سایت Motor1 از نروژ تصویری را برای این سایت ارسال کرده است که مشخصات سه خودروی سری اسپرت RS آیندهٔ آئودی را نشان می‌دهد. این سه خودرو عبارت‌اند از نسل جدید RS4 استیشن، RS5 کوپه و RS5 اسپرت‌بک. البته پیش‌ازاین تا حدودی مشخص شده بود که در این سه خودرو از پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توربو پورشه پانامرا 4S استفاده خواهد شد اما معلوم نبود که آیا قدرت آن مشابه پانامرا 4S است یا این موتور در محصولات آئودی قدرت بیشتری خواهد داشت.

audi-rs4-avant-render

حال با توجه به این اطلاعات جدید مشخص شده است که این موتور در محصولات اسپرت آئودی 10 اسب بخار قدرت بیشتری از پورشه خواهد داشت. این موتور هم‌اکنون در پانامرا 4S قدرتی معادل 440 اسب بخار و گشتاوری برابر با 550 نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که مدل‌های RS جدید آئودی 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور خواهند داشت.

audi-rs4-avant-spy-photo1

audi-rs4-avant-spy-photo2

بنابراین با توجه به تصویر ارسالی، این پیشرانهٔ پورشه موجب خواهد شد که فرزندان داغ آیندهٔ آئودی در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود. البته خریدارانی که تمایل به سریع‌تر رفتن داشته باشند می‌توانند پکیج اختیاری داینامیک را سفارش دهند که در این صورت آئودی محدودیت سرعت مدل‌های RS جدید را به 280 کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد.

audi-rs5-coupe-render

این تصویر همچنین زمان تولید محصولات RS آیندهٔ آئودی را هم نشان داده است به‌گونه‌ای که در آن شروع تولید RS4 استیشن در دسامبر 2017 و RS5 کوپه در ژوئن 2017 ذکر شده است. با توجه به این تصویر در حال حاضر RS5 کوپه برای تولید آماده است درحالی‌که RS4 استیشن آخرین مراحل توسعهٔ خود را سپری می‌کند. همچنین پیش‌ازاین با انتشار تصاویر جاسوسی مشخص شده بود که آئودی قصد دارد در نسل جدید A5، نسخهٔ RS مدل اسپرت‌بک آن‌را هم تولید کند و حالا این تصویر کاملاً روشن ساخت که این امر حقیقت داشته و RS5 اسپرت‌بک پس از مدل‌های کوپه و کابریولت معرفی خواهد شد.

audi-rs5-coupe-spy-photos-0

audi-rs5-coupe-spy-photos-1

بر اساس این اطلاعات، RS5 کوپه می‌تواند در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو رونمایی گردد درحالی‌که ممکن است از آئودی RS4 در نمایشگاه فرانکفورت پرده‌برداری گردد؛ اما این‌طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، به‌احتمال‌زیاد آئودی متأسفانه در این نسل هم نسخهٔ سدان RS4 را عرضه نخواهد کرد و همانند نسل قبلی تنها آن‌را به‌صورت استیشن تولید خواهد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *