اظهارات جنجالی مارکیونه در مورد فروش محصولات لامبورگینی

اظهارات جنجالی مارکیونه در مورد فروش محصولات لامبورگینی

مارکیونه قصد افزایش میزان تولید فراری را دارد تا نیازی نباشد خریداران برای تحویل سوپراسپرت‌های این شرکت مدت‌زمان طولانی صبر کنند

رئیس و مدیرعامل فراری یعنی سرجیو مارکیونه هرگز ترسی از بیان طرح‌هایی که در ذهنش دارند نداشته و در مصاحبهٔ اخیر خود در نمایشگاه ژنو اطلاعات زیادی از آیندهٔ این اسب سرخ مارانلو را ارائه کرد. البته وی در همین بین گفته‌هایی را هم در مورد لامبورگینی بیان داشت. با توجه به گفته‌های مارکیونه، فراری می‌تواند در سال جاری حدود 8500 دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروش برساند که در مقایسه با فروش 8000 دستگاهی سال 2016 و 7664 دستگاهی سال 2015 افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. وی افزایش تولید را راهی برای خوشحال نگه‌داشتن خریداران می‌داند.

untitled-1

وی دراین‌باره گفته است:

«لیست انتظار برای تعدادی از محصولات فراری طولانی است که این انتظار بدترین چیز برای یک خریدار است و موجب از دست رفتن بسیاری از آن‌ها می‌شود. گزارش سال گذشته نشان می‌دهد که تحویل سفارشات خرید مدل‌های 488 GTB، کالیفرنیا T و GTC4 Lusso به سال 2018 کشیده شده است؛ بنابراین هنگامی‌که فراری خریداران خود را زمانی طولانی منتظر نگه دارد، دیگر سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی از این امر بهره‌مند خواهند شد. من احترام زیادی برای مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفانو دومینیکالی» قائلم ولی بسیاری از کسانی که از محصولات لامبورگینی خریداری می‌کنند به این خاطر است که به دلیل لیست انتظار طولانی نمی‌توانند محصولات فراری را خریداری کنند».

ferrari-vs-lambo

لامبورگینی در سال 2016 به فروش 3457 دستگاه دست پیدا کرد که 7 درصد بیشتر از فروش 3245 دستگاه در سال 2015 بوده و یک رکورد محسوب می‌شود؛ اما با توجه به گفته‌های اخیر مارکیونه، وی این رکورد فروش لامبورگینی را به خاطر لیست انتظار طولانی فراری می‌داند. گفته‌های جنجالی و تحقیرآمیزی که مطمئناً برای طرفداران گاو خشمگین سنت آگاتا خوشایند نخواهد بود اما دومینیکالی هنوز به این گفته‌های مارکیونه واکنشی نشان نداده است؛ بنابراین مدیرعامل فیات-کرایسلر می‌خواهد با افزایش میزان تولید فراری این انتظار را کوتاه‌تر کند؛ اما علاوه بر این، فراری در حال بررسی گسترش طیف محصولات خود نیز هست.

ferrari-gtc4-lusso-2017-04

مارکیونه در همین ارتباط بدون اینکه وارد جزئیات شود گفته است:

«من معتقدم که قسمتی ناشناخته در بازار وجود دارد؛ بنابراین ما به دنبال فرصت هستیم اما درعین‌حال نمی‌خواهیم خودرویی تولید کنیم که بازار آن‌را نمی‌خواهد».

دو بخش آشکار در بازار وجود دارد که فراری می‌تواند به آن‌ها وارد شود که آن‌ها عبارتند از معرفی یک مدل پایه و یا ساخت یک کراس‌اوور است. بااین‌حال مارکیونه هردوی این فرصت‌ها را در گذشته رد کرده است و نصب نشان اسب رقصان فراری بر روی یک کراس‌اوور را قویاً مردود دانسته است؛ به همین دلیل و به جهت حفظ ارزش برند فراری، این وظیفه بر عهدهٔ خویشاوند آن یعنی مازراتی گذاشته شد که به معرفی کراس‌اوور لوانته انجامید. در همین حال مارکیونه گفته است که فراری گیربکس‌های دستی را کنار خواهد گذاشت اما موتورهای V12 همچنان نیروبخش گرند توررهای این شرکت خواهند بود. بااین‌حال انتظار می‌رود استفاده از هیبریداسیون در قوای محرکهٔ فراری افزایش یابد چراکه رئیس فراری قبلاً گفته است که بعد از سال 2019 تمامی محصولات اسب سرکش ایتالیایی مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خواهند بود.

2017-ferrari-812-superfast-14

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *