اسنومبیل آمازون برای انتقال دیتا

اسنومبیل آمازون برای انتقال دیتا

انتقال حجم عظیمی از داده‌های ذخیره شده به صورت الکتریکی، در عین مشکل بودن، وقت زیادی نیز لازم دارد. تکنولوژی کنونی اینترنتدارای محدودیت‌هایی برای سرعت انتقال داده است. اگر چند قطعه عکس از گوشی شما ظرف چند ثانیه ارسال می‌شوند، ولی تهیه نسخه پشتیبان از تمام داده‌های یک کمپانی می‌تواند به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد. این مشکلی است که «سرویس وب آمازون»، بازوی پردازش ابری فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون، در حال حاضر بر روی آن کار می‌کند و به یک راه‌حل در این زمینه رسیده است: یک «اسنومبیل» که در واقع، یک سرور غول‌آسای متحرک محسوب می‌شود.

snowmobile
snowmobile
snowball
snowball

قیمت‌گذاری این سرویس بر اساس میزان داده ذخیره در اسنومبیل در هر ماه است. آمازون مبلغی برابر نیم سنت برای هر گیگابایت درنظر گرفته که قیمت نسبتاً ارزانی است. امّا این هزینه را در تعداد گیگابایت‌های یک کامیون ضرب کنید، باید گفت که برای استفاده از یک اسنومبیل به صورت کامل، به ۵۰۰ هزار دلار نیاز است. آمازون در این سرمایه‌گذاری که بر روی اسنومبیل انجام داده، به میزان تقاضای موجود برای این سرویس، امید زیادی دارد.

سرویس وب آمازون دارای مراکز ذخیره‌سازی در نقاط مختلف دنیاست که برخی از آنها در سراسر ایالات متحده پراکنده شده‌اند. این به معنای آن است که زمان یک دور گردش اسنومبیل می‌تواند تنها چند روز، و نه چند سال، به طول بینجامد. آمازون در همین حال، برای امنیت و رمزگذاری اطلاعات، اهمیت زیاید قائل شده و به این منظور تمهیداتی نظیر پرسنل امنیتی ویژه، ردیابی GPS، سیستم پایش و هشدار و مراقبت ۲۴ ساعته ویدیویی درنظر گرفته است. ضمن اینکه مشتریان می‌توانند از آپشن اسکورت امنیتی برای همراهی اسنومبیل در هنگام جابجایی دیتا استفاده کنند. خودِ کامیون، مقاوم نسبت به ضربه و رطوبت و همین طور، با سیستم کنترل حرارتی است.

منبع: wired

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *