استون مارتین و برادر کوچک‌تر والکری

استون مارتین و برادر کوچک‌تر والکری

اگر فکر می‌کنید والکری 850 اسب بخاری برای اضافه شدن به سبد محصولات استون مارتین کفایت می‌کند، پس در اشتباهید! ظاهراً این خودروساز بریتانیایی برنامه‌هایی برای تولید ناوگانی کامل از سوپرکارهای پیشرانه وسط در آینده‌ای نزدیک دارد. طبق گفته‌های کار اند درایور، اولین خودرو برادر کم‌توان‌تر والکری کنونی خواهد بود.

aston-martin-valkyrie_01

مدیرعامل استون مارتین اندی پالمر گفته است:

والکری آغاز برنامه‌های تولید خودروهای پیشرانه وسط ماست. دلیل ساخت این خودرو ایجاد مدلی نمادین بوده و البته خلق DNA برای محصولات اسپورت پیشرانه وسط را نیز در دستور کار داشته‌ایم.

ظاهراً مدل جدید در تأسیسات گایدون و به همراه DB11 کنونی و ونتیج ساخته خواهد شد. این مدل از نظر تناسبات و عملکرد در حد و اندازه‌های مک لارن 720S و فراری 488 GTB خواهد بود. اخبار منتشر شده می‌گویند خودروی جدید شرکت بجای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر ساخت ای ام جی، از پیشرانه‌ی 12 سیلندر سود خواهد برد و حتی گیربکس دستی نیز خواهد داشت. چیزی که برخی از رقبا فاقد آن هستند.

q-by-aston-martin-geneva-3

دیگر جزئیات این خودرو نظیر قیمت، قدرت و طراحی هنوز منتشر نشده‌اند اما ما می‌دانیم که این خودرو حدود یک سال پس از عرضه‌ی کراس اوور DBX تولید خواهد شد پس بدین ترتیب آن را در اواخر سال 2020 خواهیم دید. به همین ترتیب انتظار می‌رود سدان و شاسی‌بلند جدید استون مارتین را نیز در سال 2022 ببینیم.

aston-martin-vision-8-08

توسعه‌ی خودروهای اسپورت این کمپانی توسط Max Szwaj رهبری خواهد شد. او چندین سال متخصص فنی در فراری بوده و سروکار نزدیکی با سوپرکارهای پیشرانه وسط این کمپانی ایتالیایی داشته است. Szwaj به همراه مارک ریچمن، مدیر طراحی کار خواهد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *