سال 2016 برای میتسوبیشی چندان خوش یمن نبود؛ چرا که بعد از فولکس واگن، رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان مصرف سوخت دامنگیر این شرکت ژاپنی نیز شده و شرایط دشواری را برای آن بوجود آورد.
پس از این ماجرا، کمپانی نیسان که به نوعی شریک تجاری میتسوبیشی محسوب می شود وارد میدان شده و اعلام کرد که برای کاهش هزینه های میتسوبیشی پلتفرم های خود را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.
آنطور که شواهد نشان می دهد، نیسان با تمام توان قصد دارد میتسوبیشی را به جایگاه گذشته قبلی بازگرداند؛ به همین جهت کارلوس گون و تروور مان پس از خروج از نیسان، مسئولیت های جدیدی را در میتسوبیشی عهده دار شده اند.
آقای مان که اکنون سمت مدیریت عملیاتی میتسوبیشی را بر عهده دارد، در گفتگو با یک نشریه استرالیایی با اشاره به این موضوع افزوده که نسل بعدی پاترول و پاجرو هم رزمانی در یک جبهه خواهند بود.
طبق گفته های آقای مان، به دلیل سخت تر شدن قوانین مربوط به میزان گازهای آلاینده خروجی هر دو کمپانی به این نتیجه رسیده اند که بکارگیری پیشرانه های هیبریدی یک ضرورت است.
استفاده از موتور الکتریکی نیز می تواند گشتاور زیادتری را در اختیار راننده بگذارد که آن هم در خودروهای شاسی بلند از اهمیت بالایی برخوردار است.
شاید از این صحبت ها بتوان اینگونه برداشت کرد که نسل بعدی پاترول و پاجرو با پیشرانه های هیبریدی عرضه خواهند شد.
علی رغم گذشت زمان نسبتا زیاد از ارائه آخرین نسل های پاترول و پاجرو، هنوز اطلاعات دقیقی از زمان معرفی نسل جدید این دو شاسی بلند محبوب ژاپنی در دست نیست.
از آنجایی که نسل کنونی پاجرو از سال 2006 و نسل کنونی پاترول از سال 2010 بر روی خط تولید قرار دارند، ارایه نسل جدید این دو خودرو برای رقابت بهتر با رقبا امری ضروری به نظر می رسد.
شایان ذکر است که نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو جزو شاسی بلندهای بسیار محبوب ژاپنی در بازار ایران بوده و نسل های پیشین این دو خاطرات بسیار خوبی برای آفرودبازان ایرانی رقم زده اند.