نیسان با تکنولوژی میتسوبیشی وارد بازار خودروهای هیبریدی می شود

نیسان با تکنولوژی میتسوبیشی وارد بازار خودروهای هیبریدی می شود

نیسان تا چندی پیشاعتقاد چندانی به تولید خودروهای هیبریدی نداشت اما ظاهرا در پی تصاحب حدود 34 درصد از سهام میتسوبیشی توسط گروه رنو نیسان، نظر مدیران این شرکت خوشنام ژاپنی هم تغییر کرده است.

این شرکت هنوز نیز بر این باور است که خودرو های هیبریدی پلی به سوی آینده خودرو هاست و آینده از آن خودروهای برقی خواهد بود، ولی با وجود پیشرفت کند تکنولوژی باتری خودرو ها، به نظر می رسد که هنوز محصولات هیبریدی بتوانند فروش خوبی در ناحیه اروپا داشته باشند و تنها دلیل ما برای تولید خودرو های برقی بازار اروپا است.

Mitsubishi Motors’ will unveil its first Plug-in Hybrid car at the forthcoming 2012 Paris Motor Show. The Outlander Plug-in Hybrid EV will rely on MMC’s extensive EV and electronic know-how supplemented by a petrol engine when needed.

اطلاعات منتشر شده در مورد اولین خودروی هیبریدی نیسان تا به امروز بسیار کم است اما در این میان همه آنها گفته های اقای Takashi Shirawa مدیر بخش اصلی تحقیقات ناحیه اروپا نیسان، از همه دقیق تر است. طبق گفته های وی تکنولوژی استفاده شده توسط نیسان از میتسوبیشی قرض گرفته شده است.

اقای Takashi Shirawa اینگونه توضیح می دهد: ما به میتسوبیشی برای ورود به خانواده بزرگ نیسان خوش آمد می گوییم. آنها هم اکنون از میتسوبیشی Outlander PHEV بهره می برند که ممکن است در آینده نزدیک دچار تغییر نسل شود.

outlander-phev-engine

میتسوبیشی OUTLANDER کنونی که از یک موتور برقی با توان 12 کیلو وات همراه با پک باتری های لیتیوم یونی به همراه یک موتور 112 اسب بخاری 4 سیلندر بهره می برد که با هر بار شارژ می تواند 33 مایل (حدود 50 کیلومتر) را طی کند

البته این برد در دنیای واقعی و رانندگی های شهری ممکن است به 20 مایل (حدود 30 کیلومتر) کاهش یابد. شارژ مجدد این خودرو نیز حدود 5 ساعت زمان می برد.

outlanderphev_0

وی در مورد منابع استفاده شده در مدل جدید نیسان که از Outlander سر چشمه گرفته است اینگونه اظهار نظر کرد که Outlander یک محصول بزرگ نسبت به خانواده خودرو های الکتریکی نیسان است و آنها فقط از منابع آن استفاده کرده اند و تاکید کرد که تحولات تکنولوژی نسل بعدی باتری ها استفاده از آن ها را در خودروهای کوچک تر از نیسان لیف هم ممکن می کند.

اقای Takashi Shirawa اینگونه ادامه داد : طبق تحقیقات ما نشان می دهد که بیشترین خریداران خودرو های برقی تمایل به خرید خودرو های سایز کوچک دارند که هم اکنون ما در حال فکر برای رفع این مشکل مشتریان هستیم و با تولید نسل حدید خودرو های الکتریکی می خواهیم آن را بر طرف کنیم.

outlanderss

خودرو های کوچکتر حس بیشتری را القا می کنندو از آنجا که بیشتر برای مصارف شهری با مسافت های کوتاه به کار می آیند.

میزان پیمایش آنها چالش چندان بزرگی به نظر نمی رسد. به خصوص که درفضای شهری نیز جایگاه های شارژ سریع نیز بیشتر در دسترس راننده‌ها قرار دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *