آیا پورشه خودروهای خود را به سیستم رانندگی کاملاً خودکار مجهز می‌کند؟

آیا پورشه خودروهای خود را به سیستم رانندگی کاملاً خودکار مجهز می‌کند؟

در حال حاضر جریان اصلی پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی در بخش سیستم‌های رانندگی خودکار وجود دارد بنابراین چه امیدی به بقاء لذت رانندگی در خودروهای اسپرت وجود خواهد داشت؟ ممکن است در آینده حتی خودروهای اسپرت هم مجهز به سیستم‌های خودران شده و مستقلاً بدون نیاز به دخالت راننده رانندگی کنند؛ اما حداقل در حال حاضر به نظر می‌رسد فعلاً خودروهای اسپرت لذت رانندگی خود را حفظ خواهند کرد چراکه مدیرعامل شرکت پورشه «Oliver Blume» در مصاحبه با Autocar گفته است که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای معرفی یک خودروی کاملاً خودران ندارد. وی در ادامه عنوان کرده است:

«زمانی که شما یک پورشه می‌خرید می‌خواهید خودتان با آن رانندگی کنید».

porsche-cayman-s

بااین‌حال او اعلام کرده است که ممکن است قسمت‌هایی از فناوری رانندگی خودکار برای راحتی بیشتر راننده در برخی از محصولات پورشه ارائه شود. Blume ادامه داد:

«در حال حاضر ما به نسخهٔ کاملی از رانندگی رباتیک فکر نمی‌کنیم بلکه در حال پرداختن به ترکیب بخش‌هایی از این سیستم با ژن یک پورشهٔ واقعی هستیم؛ بنابراین در سالیان آینده شما هنوز هم قادر به راندن یک پورشهٔ واقعی و لذت بردن از رانندگی با آن خواهید بود. برای مثال صبح‌ها هنگامی‌که در حال رفتن به سر کار هستید و در ترافیک گیر می‌کنید، می‌توانید پورشهٔ خود را در حال خودران گذاشته و خود روزنامه مطالعه کنید. یا هنگامی‌که قصد رفتن به رستوران را دارید از خودرو پیاده شده و ماشین خودش به دنبال جای پارک می‌رود. سپس خود را پارک کرده و پس از ترک رستوران دوباره نزد شما می‌آید».

porsche-911-2016-carrera-01

علاوه بر این، غیر از سیستم رانندگی خودکار، پورشه در حال توسعهٔ یک خودروی تمام الکتریکی بنام Mission-E است که انتظار می‌رود قبل از سال 2020 به بازار آید. همچنین Blume تأیید کرده است که قوای محرکهٔ بیشتری برای مدل‌های مختلف پورشه 911 ارائه خواهد شد اما او ساخت نسخهٔ الکتریکی 911 را رد کرده است. وی دراین‌باره گفته است:

«ما می‌خواهیم این فرصت را به خریداران بدهیم که همچنان از رانندگی با خودروهای اسپرت دارای پیشرانه‌های درون‌سوز لذت ببرند اما درعین‌حال قصد ساخت خودروهای مدرن جدید با موتورهای الکتریکی را هم داریم. خودروهایی که هرچند تا حد زیادی دیجیتالی و کامپیوتری خواهند بود اما همچنان از تمامی ویژگی‌های یک پورشهٔ اصیل برخوردار خواهند بود».

2015-PorscheMissionE-01 (1)

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *