آیا بوگاتی شیرون به سرعت 450 کیلومتر در ساعت دست یافته است؟

آیا بوگاتی شیرون به سرعت 450 کیلومتر در ساعت دست یافته است؟

بوگاتی شیرون یکی از قدرتمندترین خودروهای روی کرهٔ زمین است که برای شکستن رکورد سرعت ساخته شده است. البته سرعت نمونه‌های تولیدی این هایپرکار خارق‌العاده روی 420 کیلومتر در ساعت محدود شده است ولی بوگاتی وعده داده که شیرون بتواند رکورد سرعت پدرش یعنی ویرون سوپراسپرت را بشکند. بااین‌حال این وعده هنوز عملی نشده است ولی حالا یک دستگاه شیرون به برنامهٔ گرند تور تحویل داده شده است و ممکن است کلارکسون، هموند و می با آن به سرعت 450 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده باشند.

bugatti-chiron-2017-1024-10

اگر این‌طور باشد، بوگاتی شیرون رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را شکسته است. این احتمال از یک تریلر کوتاه ناشی شده است که توسط میشلن به‌عنوان تأمین‌کنندهٔ لاستیک‌های شیرون پخش شده است. در این تریلر مشخصات فنی و تصاویری زیبا از روند توسعهٔ شیرون به نمایش درآمده است؛ اما از دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این شاهکار چهارچرخ می‌توان به پیشرانهٔ غول‌پیکر W16 آن اشاره کرد که قدرت ویرانگری برابر با 1500 اسب بخار تولید کرده و شیرون را ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

bugatti-chiron-2017-1024-0d

این نیروگاه عظیم مجهز به چهار توربوشارژر است که بیش از 49 هزار لیتر هوا را در هر دقیقه به داخل سیلندرها پمپاژ می‌کنند؛ اما درصورتی‌که با شیرون به‌صورت تخته‌گاز رانندگی شود مخزن سوختش ظرف 9 دقیقه خالی می‌شود. در هنگام حرکت با سرعت 400 کیلومتر در ساعت، هریک از لاستیک‌های شیرون که توسط میشلن ساخته شده‌اند نیروی G معادل نیرویی که خلبانان جنگنده‌ها و فضانوردان در طول دوران خدمت خود تجربه می‌کنند را تحمل می‌کنند.

bugatti-chiron-2017-1024-25

بااین‌حال پس از پخش قسمت‌های آیندهٔ گرند تور خواهیم فهمید که آیا بوگاتی شیرون واقعاً به چنین سرعتی دست پیدا کرده یا نه که اگر این سرعت حقیقت داشته باشد شیرون قطعاً به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا شناخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *