آیا این دوج دورانگو هلکت است؟

آیا این دوج دورانگو هلکت است؟

قوی‌ترین نسخهٔ دوج دورانگو در حال حاضر مجهز به یک موتور 5.7 لیتری V8 با 360 اسب بخار قدرت است اما به نظر می‌رسد همه‌چیز در حال تغییر باشد چراکه به‌تازگی یک دورانگو SRT استتار شده در آمریکا دیده شده است. پروتوتایپ این خودرو تا حد زیادی شبیه به دورانگو R/T به نظر می‌رسد اما قسمت جلویی آن کاملاً پوشیده شده تا ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و دریچهٔ روی کاپوت آن‌که موجب هوا رسانی بیشتر به موتور می‌شوند مخفی گردد.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo1

البته پیش‌ازاین هم گزارشاتی منتشر شده بود که ادعا می‌کردند دوج در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ قوی‌تری از دورانگو است و حالا انتشار این تصاویر جاسوسی نیز احتمال صحت گزارشات قبلی را بیشتر می‌کند. البته گفته‌ها نشان می‌دادند که نسخهٔ SRT دورانگو مجهز به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی متعلق به جیپ گرند چروکی SRT خواهد بود که 475 اسب بخار قدرت دارد اما جاسوسان میگویند که صدای غرشی مانند هلکت را از دورانگوی در حال آزمایش شنیده‌اند.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo2

اگر این ادعا صحت داشته باشد یعنی دورانگوی آینده مجهز به نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به چلنجر و چارجر هلکت خواهد بود که نیروی ویرانگر 707 اسب بخار را تولید می‌کند. بااین‌حال اگر هم این‌طور نشود، حداقل شاهد یک دورانگو SRT با 475 اسب بخار قدرت خواهیم بود که هنوز هم 115 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به قوی‌ترین نمونهٔ حال حاضر دورانگو خواهد داشت.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo3

گفته می‌شود که دوج طی سال جاری نسخهٔ بروز شدهٔ دورانگو را به همراه نسخهٔ SRT معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود دورانگو SRT مانند گرند چروکی SRT مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک باشد درحالی‌که به‌احتمال‌زیاد بهینه‌سازی سیستم تعلیق و ترمزهای آن‌ هم در دستور کار قرار دارد.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo5

بااین‌حال هنوز معلوم نیست که نسخهٔ قوی‌تر دوج دورانگو یک SRT معمولی خواهد بود یا پیشرانهٔ هلکت در سینهٔ آن خواهد تپید؛ بنابراین فقط باید صبر کنیم. شاید دوج این خودرو را در ماه آوریل در نمایشگاه نیویورک رونمایی کند و یا شاید تا ماه نوامبر و نمایشگاه لس‌آنجلس صبر کند.

possible-dodge-durango-hellcat-spy-photo4

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *